Jim Farley is benoemd tot president voor Ford of Europe, Middle East and Africa ter vanging van Stephen Odell. Die wordt verantwoordeljk voor global marketing, sales and service.  Zij raporteren beiden aan ceo Mark Fields, de hoogste baas van Ford.
Farley (52) is sinds 2007 de baas van global marketing, sales & service. Farley was ook leidend in de transformatie van het merk Lincoln. Voor zijn periode bij Ford werkte Farley bij Lexus en Toyota, zowel in de VS als in Europa.  In zijn nieuwe rol moet Farley de transformatie van Ford in Europa gestalte leiden in de geest van het plan One Ford. Er moet winstgevende groei ontstaan door de onvoorwaardelijke focus op nieuwe producten, op een sterk merk en op een verlaging van de kosten. Volgens Markt Fields heeft Farley goed werk verricht bij het verbeteren van het merkimago van Ford en Lincoln wereldwijd. Ford zegt dat Farley de kans krijgt met dezelfde passie te bouwen aan het succes van Ford-producten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Verder gaat Nick Smither, de chief information officer (cio) van Ford, met pensioen na 34 jaar bij Ford te hebben gewerkt. Zijn opvolger wordt Marcy Klevorn (55) die ook aan Fields moet rapporteren.  

Ook Robert Brown (59),  de chef van sustainability, environment & safety engineering, heeft er voor gekozen na 35 jaar Ford met pensioen te gaan. Zijn opvolger wordt Kim Pittel (55), die nu baas is van global supplier technical assistance. Ook zij rapporteert aan Fields.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding