Opnieuw aannemen van Hatz bij Porsche mislukt

De ceo van de Volkswagen Groep, Matthias Müller, is zijn belangrijke luitenant Wolfgang Hatz definitief kwijt nu hij een ‘strijd’ met de machtige vakbond in de raad van toezicht heeft verloren.

wolfgang hatz - porsche r&d

Dit meldt het Duitse medium Bild dat normaal gesproken goed geïnformeerd is over de VW-perikelen. Müller wilde de r&d-chef van Porsche, Wolfgang Hatz, opnieuw op zijn post installeren maar het verzoek is dus afgewezen.
Na het bekend worden van het dieseldrama, is Hatz terzijde geschoven samen met zijn collega’s Ulrich Hackenberg van Audi en Heinz-Jakon Neusser van Volkswagen. Hackenberg ging twee maanden later met pensioen en Neusser werd vervangen door een nieuwe chef en werd tijdelijk in de ijskast gezet. Volgens VW zou Neusser beschikbaar blijven om andere verantwoordelijkheden in het bedrijf op zich te nemen. Hatz van Porsche bleef een twijfelgeval. De drie ontwikkelingsbazen werden weggestuurd omdat zij ervan werden verdacht betrokken te zijn in het dieselschandaal. Hatz was de hoogste ingenieur bij Volkswagen toen de fraude werd ontdekt.

Op een recentelijk gehouden vergadering van de raad van toezicht, waarin de machtige vakbond ook zitting heeft, bracht ceo Müller naar voren dat er geen bewijs tegen Hatz is gevonden nadat het Amerikaanse advocatenkantoor Jones Day alle data doorgeploegd heeft.  Hatz zelf heeft altijd gezegd dat hij onschuldig is maar de vakbondsvertegenwoordigers in de raad van toezicht geloofden dat niet en vinden het roekeloos om een mogelijke sleutelfiguur van het schandaal weer terug op z’n post te zetten.

Opnieuw aannemen van Hatz bij Porsche mislukt - Automobielmanagement.nl

Opnieuw aannemen van Hatz bij Porsche mislukt

De ceo van de Volkswagen Groep, Matthias Müller, is zijn belangrijke luitenant Wolfgang Hatz definitief kwijt nu hij een ‘strijd’ met de machtige vakbond in de raad van toezicht heeft verloren.

wolfgang hatz - porsche r&d

Dit meldt het Duitse medium Bild dat normaal gesproken goed geïnformeerd is over de VW-perikelen. Müller wilde de r&d-chef van Porsche, Wolfgang Hatz, opnieuw op zijn post installeren maar het verzoek is dus afgewezen.
Na het bekend worden van het dieseldrama, is Hatz terzijde geschoven samen met zijn collega’s Ulrich Hackenberg van Audi en Heinz-Jakon Neusser van Volkswagen. Hackenberg ging twee maanden later met pensioen en Neusser werd vervangen door een nieuwe chef en werd tijdelijk in de ijskast gezet. Volgens VW zou Neusser beschikbaar blijven om andere verantwoordelijkheden in het bedrijf op zich te nemen. Hatz van Porsche bleef een twijfelgeval. De drie ontwikkelingsbazen werden weggestuurd omdat zij ervan werden verdacht betrokken te zijn in het dieselschandaal. Hatz was de hoogste ingenieur bij Volkswagen toen de fraude werd ontdekt.

Op een recentelijk gehouden vergadering van de raad van toezicht, waarin de machtige vakbond ook zitting heeft, bracht ceo Müller naar voren dat er geen bewijs tegen Hatz is gevonden nadat het Amerikaanse advocatenkantoor Jones Day alle data doorgeploegd heeft.  Hatz zelf heeft altijd gezegd dat hij onschuldig is maar de vakbondsvertegenwoordigers in de raad van toezicht geloofden dat niet en vinden het roekeloos om een mogelijke sleutelfiguur van het schandaal weer terug op z’n post te zetten.