Wayne Griffiths nieuwe CEO Cupra

Wayne Griffiths, executive vice-president voor verkoop en marketing van Seat, is benoemd tot CEO van het nieuwe merk Cupra. Onder Griffiths wordt Cupra een separate organisatie binnen VAG met een eigen dealernetwerk en modellenlijn.

Griffiths: “Cupra overtreft al onze verwachtingen. We willen doorgaan met het consolideren van dit geweldige merk dat door de meest veeleisende autoliefhebbers wordt omarmd. Dit is het moment om vol gas te geven.”

Al snel na de oprichting van het merk Cupra in februari 2018 ontwikkelden de resultaten zich positief. De omzet in 2018 steeg met veertig procent in vergelijking met het voorgaande jaar en bereikte 14.400 verkochte eenheden. Griffiths: “Ons doel is om de verkoop in de komende drie tot vijf jaar te verdubbelen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Wayne Griffiths nieuwe CEO Cupra - Automobielmanagement.nl

Wayne Griffiths nieuwe CEO Cupra

Wayne Griffiths, executive vice-president voor verkoop en marketing van Seat, is benoemd tot CEO van het nieuwe merk Cupra. Onder Griffiths wordt Cupra een separate organisatie binnen VAG met een eigen dealernetwerk en modellenlijn.

Griffiths: “Cupra overtreft al onze verwachtingen. We willen doorgaan met het consolideren van dit geweldige merk dat door de meest veeleisende autoliefhebbers wordt omarmd. Dit is het moment om vol gas te geven.”

Al snel na de oprichting van het merk Cupra in februari 2018 ontwikkelden de resultaten zich positief. De omzet in 2018 steeg met veertig procent in vergelijking met het voorgaande jaar en bereikte 14.400 verkochte eenheden. Griffiths: “Ons doel is om de verkoop in de komende drie tot vijf jaar te verdubbelen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding