Hij volgt daarmee de Frans-Nederlandse Louis Wyers op, die afgelopen 3 jaar aan het hoofd stond van het bedrijf. Wyers blijft aan als algemeen directeur voor DS Automobiles in Nederland en zal daarnaast de totstandkoming van de nieuwe PSA-organisatie in Nederland voor de 4 merken Peugeot, Citroën, Opel en DS Automobiles gaan leiden.

Louis Wyers: “Ik ben er trots op afgelopen 3 jaren dit iconische merk te hebben geleid meteen diepgaande transformatie als resultaat. Het bedrijf en de hernieuwde dealer-organisatie in Nederland zijn klaar voor de toekomst en ik ben ervan overtuigd dat zij het beste niveau van comfort en zorgeloze mobiliteit zullen blijven aanbieden aan een grote groep tevreden klanten”.

Burguière is 42 jaar en sinds 2017 marketing en communicatie directeur voor Citroën in Spanje en Portugal. Hij heeft een brede ervaring in de automotive industrie met verschillende functies bij Audi en Mitsubishi in Frankrijk. Daarna werd hij marketing directeur voor Fiat in Frankrijk en was hij verantwoordelijk voor de relaunch van het merk Abarth. Voor hij in 2017 voor Citroën startte, werkte hij voor Fiat en Abarth in Spanje als marketing directeur en vervolgens algemeen directeur. In Italië was hij op het hoofdkantoor verantwoordelijk voor product marketing (500/500L/500X/124 Spider) voor EMEA (Europe, Middle East Africa) en in Frankrijk als algemeen directeur van Fiat, Abarth and Lancia.