Johan Vos is nieuwe chief commercial officer Lightyear

Zonne-auto start-up Lightyear stelt Johan Vos aan om de commerciële strategie te leiden.

Johan Vos is nieuwe chief commercial officer Lightyear

Vos heeft meer dan dertig jaar ervaring, onder meer als senior director bij Tesla. Bij Lightyear wordt hij verantwoordelijk voor de route-to-market-activiteiten van het automodel ‘One’, waarvan het eerste prototype op 25 juni 2019 is onthuld. In zijn vorige functie heeft Vos een aanzienlijk aandeel gehad in de snelle uitrol van verschillende automodellen in Europa. Zo werd de Model 3 één van de bestverkopende voertuigen van 2019 en is de aanwezigheid van Tesla in EMEA flink versterkt. In de periode dat Vos bij de Amerikaanse autofabrikant werkte, groeide zijn team uit van 500 naar 2.500 medewerkers in onder andere marketing, sales, levering en service.

Klantgerichte organisatie

Bij Lightyear gaat hij de groei en activiteiten van het commerciële team leiden. Daarnaast krijgt hij als directielid een belangrijke rol in het opbouwen van een klantgerichte organisatiestructuur. Vos: “De missie van Lightyear, schone mobiliteit voor iedereen, spreekt me heel erg aan. Ik kijk ernaar uit om hier met het team aan bij te dragen, door een soepele klantervaring te bieden; van bestelling en levering tot een uitstekende service.”

Holistische mindset

Lightyear begon in 2016 als startup en is sindsdien aanzienlijk hard gegroeid. Het high-tech bedrijf staat op het punt om een scale-up te worden. Het succes dankt de jonge autofabrikant aan de holistische mindset die zij omarmen, welke essentieel is als het aankomt op systeemverandering. Het leidt de organisatiestructuur, activiteiten en het realiseren van essentiële partnerships; van de productie van Lightyear One tot het werven van nieuw talent.

Johan Vos is nieuwe chief commercial officer Lightyear - Automobielmanagement.nl

Johan Vos is nieuwe chief commercial officer Lightyear

Zonne-auto start-up Lightyear stelt Johan Vos aan om de commerciële strategie te leiden.

Johan Vos is nieuwe chief commercial officer Lightyear

Vos heeft meer dan dertig jaar ervaring, onder meer als senior director bij Tesla. Bij Lightyear wordt hij verantwoordelijk voor de route-to-market-activiteiten van het automodel ‘One’, waarvan het eerste prototype op 25 juni 2019 is onthuld. In zijn vorige functie heeft Vos een aanzienlijk aandeel gehad in de snelle uitrol van verschillende automodellen in Europa. Zo werd de Model 3 één van de bestverkopende voertuigen van 2019 en is de aanwezigheid van Tesla in EMEA flink versterkt. In de periode dat Vos bij de Amerikaanse autofabrikant werkte, groeide zijn team uit van 500 naar 2.500 medewerkers in onder andere marketing, sales, levering en service.

Klantgerichte organisatie

Bij Lightyear gaat hij de groei en activiteiten van het commerciële team leiden. Daarnaast krijgt hij als directielid een belangrijke rol in het opbouwen van een klantgerichte organisatiestructuur. Vos: “De missie van Lightyear, schone mobiliteit voor iedereen, spreekt me heel erg aan. Ik kijk ernaar uit om hier met het team aan bij te dragen, door een soepele klantervaring te bieden; van bestelling en levering tot een uitstekende service.”

Holistische mindset

Lightyear begon in 2016 als startup en is sindsdien aanzienlijk hard gegroeid. Het high-tech bedrijf staat op het punt om een scale-up te worden. Het succes dankt de jonge autofabrikant aan de holistische mindset die zij omarmen, welke essentieel is als het aankomt op systeemverandering. Het leidt de organisatiestructuur, activiteiten en het realiseren van essentiële partnerships; van de productie van Lightyear One tot het werven van nieuw talent.