Bram Schot genoemd als CEO Jaguar Land Rover

Bram Schot wordt genoemd als mogelijke topman van Jaguar Land Rover. Schot, die van de zomer van 2018 tot 1 april dit jaar CEO was van Audi, is volgens de Financial Times één van de belangrijkste kandidaten om Ralf Speth op te volgen die dit najaar met pensioen gaat.

Een tweede kandidaat voor de functie is Klaus Fröhlich, voormalig hoofd ontwikkeling bij BMW. In Britse kringen worden ook nog enkele andere namen van gegadigden binnen JLR zelf genoemd.

Opeens

Schot werd twee jaar geleden min of meer opeens topman van Audi na de arrestatie van Rupert Stadler wegens het sjoemelschandaal. De Nederlander was toen al wel lid van de Raad van Bestuur van de Duitse autobouwer en daar verantwoordelijk voor verkoop. In het najaar van 2019 gaf hij aan per 1 april op te zullen stappen om de weg vrij te maken voor Markus Düssman. Die was eerder van BMW overgekomen maar kon een tijd geen topbaan bij Audi vervullen wegens een concurrentiebeding.

Schot liet in een reeks interviews rond zijn afscheid weten dat hij eerst een ‘sabattical’ wilde om zijn toekomst op een rijtje te zetten. Mogelijk is dat van kortere duur dan gedacht als hij de topfunctie bij het worstelende Jaguar Land Rover op zich neemt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Bram Schot genoemd als CEO Jaguar Land Rover - Automobielmanagement.nl

Bram Schot genoemd als CEO Jaguar Land Rover

Bram Schot wordt genoemd als mogelijke topman van Jaguar Land Rover. Schot, die van de zomer van 2018 tot 1 april dit jaar CEO was van Audi, is volgens de Financial Times één van de belangrijkste kandidaten om Ralf Speth op te volgen die dit najaar met pensioen gaat.

Een tweede kandidaat voor de functie is Klaus Fröhlich, voormalig hoofd ontwikkeling bij BMW. In Britse kringen worden ook nog enkele andere namen van gegadigden binnen JLR zelf genoemd.

Opeens

Schot werd twee jaar geleden min of meer opeens topman van Audi na de arrestatie van Rupert Stadler wegens het sjoemelschandaal. De Nederlander was toen al wel lid van de Raad van Bestuur van de Duitse autobouwer en daar verantwoordelijk voor verkoop. In het najaar van 2019 gaf hij aan per 1 april op te zullen stappen om de weg vrij te maken voor Markus Düssman. Die was eerder van BMW overgekomen maar kon een tijd geen topbaan bij Audi vervullen wegens een concurrentiebeding.

Schot liet in een reeks interviews rond zijn afscheid weten dat hij eerst een ‘sabattical’ wilde om zijn toekomst op een rijtje te zetten. Mogelijk is dat van kortere duur dan gedacht als hij de topfunctie bij het worstelende Jaguar Land Rover op zich neemt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding