Belinfante (57) trad in februari 2005 als manager PR in dienst van de Nederlandse Hyundai-importeur Greenib Car. Hij vervulde in de jaren daarna ook de communicatie voor Greenib Car’s moederconcern AutoBinck en het Japanse Infiniti. Nadat Greenib Car in 2016 werd overgenomen door Hyundai en als Hyundai Motor Nederland verder ging, bleef Belinfante voor de Koreaanse autofabrikant actief.
Werk aan de winkel
Nu heeft Belinfante voor het teruggekeerde merk MG gekozen: “Na ruim 15 jaar Hyundai werd het tijd voor een nieuwe uitdaging”, verklaart hij zijn keuze. “MG is weliswaar een bekend automerk, maar is helemaal gerestyled. Het Britse automerk staat bekend om zijn sportieve, avontuurlijke en betaalbare auto’s en richt zich nu op de elektrische auto. Dat betekent dat er volop werk aan de winkel is om de bekendheid van MG verder vorm te geven”.
Sinds 2007 is MG een van de automerken van het Chinese SAIC Motor. Anno 2020 is het merk ‘gerestyled tot een up to date geëlektrificeerd automerk dat ambitieus aan de weg timmert om in Europa elektrische aangedreven MG’s aan de man te brengen’, aldus een verklaring van MG.