Top dossiers

AMSTERDAM, 18 oktober 2017 16:17

Zelflerende RDC software voorspelt klantgedrag

Dataspecialist RDC lanceert april 2018 een nieuw platform dat kan voorspellen wanneer de klant trek heeft in een andere auto. De resultaten van de eerste pilot zijn veelbelovend: de zelflerende software voorspelt 3 tot 4 keer beter dan de pro-actieve verkoper.

Dataspecialist RDC lanceert april 2018 een nieuw platform dat kan voorspellen wanneer de klant trek heeft in een andere auto.'
Dataspecialist RDC lanceert april 2018 een nieuw platform dat kan voorspellen wanneer de klant trek heeft in een andere auto.
1/1
Meer over
Automatisering

Aan de opvolger van het bekende CaRe-Mail is door de programmeurs van RDC zo'n anderhalf jaar gewerkt. Bij de RDC spreekt men van een vernieuwende en baanbrekende ontwikkeling op het gebied van CRM. "Ons platform gebruikt straks ook big data om voorspellingen te doen over het klantgedrag of dealergroep", legt René Stolp, Manager Productmanagement van RDC, uit. "De basis vormt de database met eigen klanten van het autobedrijf, die we verrijken met andere datastromen zoals CBS, kentekenhistorie, verhuisgegevens, enzovoort. Deze gegevens worden gecombineerd om voorspellingen te doen voor het klantengedrag. Wij denken dat je de klantprocessen beter moet begrijpen om op lange termijn succesvol te zijn als autobedrijf."

Positieve resultaten

Een eerste pilot bij een middelgrote dealer heeft zeer positieve resultaten opgeleverd. Ten opzichte van een willekeurige selectie bleek het RDC platform acht keer zo goed te voorspellen of een klant toe was aan een andere auto. In vergelijk met een selectie gemaakt door het verkoopteam voorspelde de slimme software drie tot vier keer beter. "Het effect laat zich raden: op maandbasis fors meer verkochte auto's", benadrukt Mark van den Eijnden, productmanager CRM bij RDC. "Het systeem is bovendien zelflerend, dus de kwaliteit van de voorspellingen neemt toe. En ook belangrijk: de gegevensstroom wordt constant ververst. CaRe-Mail staat bekend om zijn accurate voorspellingen betreffende aftersales; door deze nieuwe ontwikkeling op het gebied van sales eraan toe te voegen geven we het autobedrijf optimaal inzicht in de wensen en overwegingen van elke individuele klant." Het nieuwe CRM platform wordt vanaf april 2018 eerst uitgerold bij gebruikers van CaRe- Mail, maar komt beschikbaar voor ieder dealer- en autobedrijf. De kosten voor gebruik worden berekend aan de hand van de omvang van de klantendatabase.

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht Zelflerende RDC software voorspelt klantgedrag.
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
  robot check
Vul de code van bovenstaand plaatje in.

PRODUCT VAN DE MAAND

Van onze Partners meer (0)...

Quote van de dag meer (1771)...

Redacteur Nic de Boer van Autoweek over Youngtimers

Redacteur Nic de Boer van Autoweek over Youngtimers

GRATIS proefnummer

Wilt u Automobiel Management nu éénmalig GRATIS proberen? Dat kan! Klik op onderstaande link en vraag nu een proefnummer aan.

 

PROEFNUMMER AANVRAGEN