AVN Remarketing: Ontwikkelt slimme apps

Wat ‘vroeger’ in de volksmond bekend was als AutoVeiling Nederland is tegenwoordig AVN Group, een Europees opererende remarketingorganisatie met een scala aan producten en diensten onder verschillende labels. Met AVN Remarketing worden slimme apps ontwikkeld, vertelt directeur business development Walter Stoof.

AVN Remarketing: Ontwikkelt slimme apps

"Tot 2008 lag de nadruk bij ons op het veilingbedrijf en het verkopen van vooral auto’s die uit de lease kwamen. Tot in dat jaar de crisis ontstond. Particulieren stopten met het kopen van occasions, de restwaardes kwamen onder druk en de inspectie van een auto werd belangrijker. Toen zijn we gestart met AutoInspectie.nl, een dienst die we in Nederland en België leveren. Vanaf 2012 zagen we ook de vraag vanuit leasemaatschappijen naar andere applicaties toenemen. Ze wilden alle remarketing zelf doen. De tools daarvoor leverden we toen nog onder de naam AutoInspectie.nl of AutoVeiling.nl. Afgelopen juni hebben we het ondergebracht in AVN Remarketing en sindsdien is die tak gespecialiseerd in het ontwikkelen van applicaties voor onze klanten. Er is geen sprake van gedwongen winkelnering, iedere entiteit moet de eigen broek ophouden."

Workflowmanagement

De applicaties die AVN Remarketing levert, spitsen zich toe op workflowmanagement. Dit zijn onder meer Inspectie Platform, Remarketing Platform en Remarketing Pro Platform. Deze platforms dekken ieder onderliggend proces tussen contracteinde tot en met verkoopafhandeling af. "Het doel is om de leasemaatschappij zoveel mogelijk tijd te besparen in het gehele remarketingproces. Die tijdsbesparing is cruciaal. Inmiddels kan ik wel zeggen dat we het proces met zeker een half uur per auto hebben versneld. Dat scheelt nogal wanneer je tientallen of honderden auto’s inbrengt. En zeker dankzij een koppeling met de verschillende leasemanagementsystemen is de workflow nog eenvoudiger. Je hoeft alleen nog op de knop ‘einde contract’ te drukken en de hele routing gaat lopen."

Inspectie-apps

Naast de workflowplatforms heeft AVN Remarketing ook verschillende inspectie-apps ontwikkeld. Ze worden enthousiast ontvangen. "De zelfscan is enorm uitgebreid en elke leasemaatschappij kan de app instellen naar eigen gebruik. Ook de schadebranche maakt er inmiddels volop gebruik van. En ook hier is het doel van de apps om processen te vereenvoudigen. Er zit dan ook ongelooflijk veel kennis en programmeerwerk in. Je kunt wel zeggen dat we van veilinghuis zijn omgevormd in een softwarehuis."

AVN Remarketing: Ontwikkelt slimme apps - Automobielmanagement.nl

AVN Remarketing: Ontwikkelt slimme apps

Wat ‘vroeger’ in de volksmond bekend was als AutoVeiling Nederland is tegenwoordig AVN Group, een Europees opererende remarketingorganisatie met een scala aan producten en diensten onder verschillende labels. Met AVN Remarketing worden slimme apps ontwikkeld, vertelt directeur business development Walter Stoof.

AVN Remarketing: Ontwikkelt slimme apps

"Tot 2008 lag de nadruk bij ons op het veilingbedrijf en het verkopen van vooral auto’s die uit de lease kwamen. Tot in dat jaar de crisis ontstond. Particulieren stopten met het kopen van occasions, de restwaardes kwamen onder druk en de inspectie van een auto werd belangrijker. Toen zijn we gestart met AutoInspectie.nl, een dienst die we in Nederland en België leveren. Vanaf 2012 zagen we ook de vraag vanuit leasemaatschappijen naar andere applicaties toenemen. Ze wilden alle remarketing zelf doen. De tools daarvoor leverden we toen nog onder de naam AutoInspectie.nl of AutoVeiling.nl. Afgelopen juni hebben we het ondergebracht in AVN Remarketing en sindsdien is die tak gespecialiseerd in het ontwikkelen van applicaties voor onze klanten. Er is geen sprake van gedwongen winkelnering, iedere entiteit moet de eigen broek ophouden."

Workflowmanagement

De applicaties die AVN Remarketing levert, spitsen zich toe op workflowmanagement. Dit zijn onder meer Inspectie Platform, Remarketing Platform en Remarketing Pro Platform. Deze platforms dekken ieder onderliggend proces tussen contracteinde tot en met verkoopafhandeling af. "Het doel is om de leasemaatschappij zoveel mogelijk tijd te besparen in het gehele remarketingproces. Die tijdsbesparing is cruciaal. Inmiddels kan ik wel zeggen dat we het proces met zeker een half uur per auto hebben versneld. Dat scheelt nogal wanneer je tientallen of honderden auto’s inbrengt. En zeker dankzij een koppeling met de verschillende leasemanagementsystemen is de workflow nog eenvoudiger. Je hoeft alleen nog op de knop ‘einde contract’ te drukken en de hele routing gaat lopen."

Inspectie-apps

Naast de workflowplatforms heeft AVN Remarketing ook verschillende inspectie-apps ontwikkeld. Ze worden enthousiast ontvangen. "De zelfscan is enorm uitgebreid en elke leasemaatschappij kan de app instellen naar eigen gebruik. Ook de schadebranche maakt er inmiddels volop gebruik van. En ook hier is het doel van de apps om processen te vereenvoudigen. Er zit dan ook ongelooflijk veel kennis en programmeerwerk in. Je kunt wel zeggen dat we van veilinghuis zijn omgevormd in een softwarehuis."