VW-baas ziet waterstof niet zitten

Topman Herbert Diess van de Volkswagen Groep ziet waterstof absoluut niet zitten als alternatief voor elektrische aandrijving van auto’s. “De waterstofauto is, naar is bewezen, niet de oplossing. Elektrificatie heeft zichzelf gevestigd in het verkeer. Nepdebatten zijn tijdsverspilling. Luister alstublieft naar de wetenschap,’’ aldus Diess op Twitter, een kanaal dat hij tot nu toe slechts sporadisch gebruikt.

herbert diess

Diess reageert daarmee op een Duits rapport waarin staat dat waterstofvoertuigen niet zo milieuvriendelijk zijn als tot nu toe werd gedacht. Dat rapport is afkomstig van het gerenommeerde Potsdam Instituut voor onderzoek naar de klimaatgevolgen. Volgens de onderzoekers zijn batterij-auto’s ofwel BEV’s meer duurzaam en dus een betere optie voor diegenen die zich zorgen maken over de milieuprestaties van hun auto. “Het directe gebruik van elektriciteit is uit economisch en milieu oogpunt beter de komende jaren, met name bij personenauto’s. Waterstof presenteren als algemene klimaatoplossing is een beetje valse belofte,’’ stelt het instituut.

Toyota

Bedrijven moeten daarom focussen op elektrificatie, concludeert Diess die dat binnen de Volkswagen Groep en alle daartoe behorende merken uitgebreid in de praktijk brengt. Deze week nog heeft Lamborghini aangekondigd ook op elektrisch over te stappen. Aan de andere kant houdt Toyota, vóór Volkswagen Groep nog altijd de grootste autofabrikant ter wereld, de lijn naar waterstof nadrukkelijk open.

Lees ook:
Volkswagen wil zes batterijfabrieken in Europa

VW-baas ziet waterstof niet zitten - Automobielmanagement.nl

VW-baas ziet waterstof niet zitten

Topman Herbert Diess van de Volkswagen Groep ziet waterstof absoluut niet zitten als alternatief voor elektrische aandrijving van auto’s. “De waterstofauto is, naar is bewezen, niet de oplossing. Elektrificatie heeft zichzelf gevestigd in het verkeer. Nepdebatten zijn tijdsverspilling. Luister alstublieft naar de wetenschap,’’ aldus Diess op Twitter, een kanaal dat hij tot nu toe slechts sporadisch gebruikt.

herbert diess

Diess reageert daarmee op een Duits rapport waarin staat dat waterstofvoertuigen niet zo milieuvriendelijk zijn als tot nu toe werd gedacht. Dat rapport is afkomstig van het gerenommeerde Potsdam Instituut voor onderzoek naar de klimaatgevolgen. Volgens de onderzoekers zijn batterij-auto’s ofwel BEV’s meer duurzaam en dus een betere optie voor diegenen die zich zorgen maken over de milieuprestaties van hun auto. “Het directe gebruik van elektriciteit is uit economisch en milieu oogpunt beter de komende jaren, met name bij personenauto’s. Waterstof presenteren als algemene klimaatoplossing is een beetje valse belofte,’’ stelt het instituut.

Toyota

Bedrijven moeten daarom focussen op elektrificatie, concludeert Diess die dat binnen de Volkswagen Groep en alle daartoe behorende merken uitgebreid in de praktijk brengt. Deze week nog heeft Lamborghini aangekondigd ook op elektrisch over te stappen. Aan de andere kant houdt Toyota, vóór Volkswagen Groep nog altijd de grootste autofabrikant ter wereld, de lijn naar waterstof nadrukkelijk open.

Lees ook:
Volkswagen wil zes batterijfabrieken in Europa