De komende vier jaar moeten er nog eens rond de 2.400 elektrische bestelwagens bijkomen. DHL trekt daarvoor tot 2023 rond de 80 miljoen euro uit. “In 2025 is de hele last mile-vloot landelijk emissievrij. Onderzoek bestempelt online shoppen zeker niet als minder duurzaam dan fysiek winkelen en DHL gaat daar onder de noemer ‘maximaal reduceren en volledig compenseren’ dus nog een stap verder in,’’ aldus het pakketbedrijf.

Capaciteit

CEO Wouter van Bentem van DHL Nederland waarschuwt wel dat de te beperkte capaciteit van het stroomnet een beperking kan gaan vormen. “Als er in de komende jaren veel meer elektrische auto’s bij komen, zou dat een probleem kunnen worden,’’ zegt hij in het FD. Eerder waarschuwde ook Q-Park al dat problemen rond het elektriciteitsnet het aanleggen van nieuwe laadpunten in de wielen rijdt.

Lees ook:
DHL Express koopt elektrische bestelwagens Fiat

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding