“Natuurlijk zijn we heel blij met de Erkenning Goed Industrieel Ontwerp en de nominatie voor de Special Awards”, zegt Michel van Eijnatten, mede-oprichter van Fulpra. “Het is een mooie bevestiging van het keiharde werk dat wij met hele team dag in dag uit verrichten.”

RDW-goedkeuring

Dat beaamt compagnon en initiatiefnemer Niels Markvoort: “Er is samen met ontwikkelpartner Dynteq veel tijd in het ontwerp en de functionele ontwikkeling van de vrachtfiets gestoken. En zeker de RDW-goedkeuring is een intensief proces, waarvoor nogal wat (test)procedures doorlopen moesten worden. Uiteindelijk heeft dat werk geresulteerd in de enige Europese goedkeuring voor een vrachtfiets in de L1e-A categorie voor lichte elektrische voertuigen. De Fulpra L1 is uniek met zijn robuuste constructie, zijn laadruimte van 3.000 liter (goed voor twee standaard rolcontainers) en het vermogen van 1.000 Watt, waarmee gemakkelijk een lading tot 350 kilo vervoerd kan worden.”

GIO

De Erkenning Goed Industrieel Ontwerp (GIO) wordt al sinds 1985 uitgereikt. De erkenning is een kwaliteitsstempel voor goed vakmanschap en een middel om het belang van professioneel productontwerp uit te lichten. Dit jaar kregen 31 inzendingen het predicaat Goed Industrieel Ontwerp. De Fulpra L1 werd daarnaast samen met 16 andere inzendingen genomineerd voor de Special Awards: een speciale onderscheiding voor producten die als beste het volledige en veelzijdige verhaal van ‘goed industrieel ontwerp’ vertellen.

Wat verandert er precies met de opkomst van zero-emissie zones en hoe speel je hierop in? Zijn nieuwe e-voertuigen zoals deze elektrische vrachtfiets Fulpra L1, wellicht het antwoord? Daar gaan we het over hebben tijdens het AM Bestelauto Expo Congres op woensdag 24 november in Expo Haarlemmermeer?

Lees ook:
Opkomst van Zero Emissie Zones gaat elektrische bedrijfswagens een boost geven

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding