Dat heeft CEO Henrik Fisker meegedeeld in het kwartaalbericht: “Dit is een historisch moment, waar duizenden klanten bereid waren 5.000 dollar te betalen voor een voertuig dat de meesten alleen op een plaatje hebben gezien. Dat bewijst dat ze enthousiast zijn voor de Fisker Ocean en de waarde die ons merk en ons product bieden. Het is duidelijk dat Fiskers benadering van prijspositionering en ontwerp, plus onze overtuigde committering aan duurzaamheid, de juiste is voor de toekomst.” De 5.000 met aanbetaling bestelde auto’s zijn goed voor een potentiële omzet van 350 miljoen dollar.

Het autobedrijf heeft vorige maand de eerste activiteiten opgestart in Frankrijk en Groot-Brittannië, volgend op Duitsland, Denemarken, Noorwegen en Zweden. Later dit jaar wordt in München het eerste Europese Experience Center geopend. In de VS zelf heeft productiepartner FoxComm een tweede fabriek in Ohio kunnen kopen. Daar wordt het tweede model, de Pear, gebouwd dat een prijskaartje onder de 30.000 dollar moet krijgen. Fisker en FoxComm hopen van die auto’s minstens 250.000 stuks per jaar te bouwen. Het Amerikaanse bedrijf maakt verder geen melding van productieplannen in Europa.

Lees ook:

Bridgestone gaat aftersales verzorgen voor Fisker 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding