Bosch Car Service zet in op EV en verbrandingsmotor

brand story

Met 15000 aangesloten bedrijven is Bosch Car Service het grootste garageconcept ter wereld. Ook de aangesloten universele autobedrijven in Nederland profiteren de komende jaren maximaal van de mondiale slagkracht. “We blijven onze diensten uitbreiden. Zo hoeft een aangesloten ondernemer nooit ‘nee’ te verkopen aan zijn klanten.”

De automotivesector is flink in de ban van elektrificatie. Autofabrikanten investeren volop in elektrisch rijden. Zowel het merkportfolio als de infrastructuur groeit in hoog tempo. Bosch Car Service Nederland speelt in op deze actualiteiten met nieuwe diensten richting de aangesloten autobedrijven. “Om als autobedrijf optimaal te presteren in de energietransitie is het van belang dat de medewerkers kennis hebben van alle zaken rondom EV”, benadrukt Michiel Frijters, concept manager van Bosch Nederland. “Wij bieden sinds kort vakinhoudelijke trainingen voor sales- en after sales-medewerkers om een waardige EV-gesprekspartner te worden voor de klant. Ook zorgen deze trainingen ook voor meer inzicht in de verdienmodellen.”

EV-opleidingstraject

Het EV-opleidingstraject bestaat uit drie verschillende trainingen. In de eerste training raakt de deelnemer onder andere bekend met basisbegrippen, aandrijftechnieken en de belangrijkste zaken rondom fiscaliteit en belastingen. De tweede training bevat uitgebreide informatie over het laden, laadinfrastructuur, techniek, ondersteunende zaken, bedrijfswagens en veiligheid. Mobiliteit voor de toekomst staat centraal in de derde training. Na deze derde verdiepingsslag is het autobedrijf een volwaardig EV-gesprekspartner voor zijn klanten. Of zoals een deelnemer het treffend verwoordde: “Door de training word je uitgedaagd om je ogen te openen voor de toekomst.” Na deelname aan de trainingen ontvangt het autobedrijf een EV-certificaat. Ondanks de ruime aandacht voor elektrisch rijden en EV’s, bewaakt Bosch Car Service Nederland vanuit het hoofdkantoor in Barneveld de balans. “We kunnen de autobedrijven verzekeren dat we onze diensten ook blijven afstemmen en uitbreiden gericht op het rijdende wagenpark. De verbrandingsmotor zal nog jaren blijven”, benadrukt Michiel Frijters.

Data en trainingen

Traditiegetrouw een sterk punt om te kiezen voor Bosch Car Service of Autocrew: de toegang tot technische data op OEM-niveau en een breed scala aan opleidingen. Illustratief is dat onlangs de 700e monteur het certificaat ‘Veilig werken aan E-voertuigen’ heeft ontvangen. Het portfolio aan trainingen en opleidingen wordt ook in 2022 opnieuw uitgebreid. In aantocht is bijvoorbeeld een training rondom waterstoftechnologie en een training specifiek voor Tesla. Niet nieuw, maar wel verder verfijnd zijn de PassThru-trainingen. Veel monteurs zijn ondertussen getraind in het werken met fabrikantensoftware. Sinds corona is de kennis ook beschikbaar in merkspecifieke online trainingen. Onveranderd heel ‘hands on’ met veel direct toepasbare kennis. “Die stap naar online hadden we eerder moeten maken, want deze trainingsvorm wordt enorm gewaardeerd.”

Diagnose op afstand

Bosch lanceert in 2022 ook software en hardware om op OEM-niveau diagnose op afstand uit te voeren. Dit betekent dat een auto niet langer naar de dealer hoeft voor storingsdiagnose of inleren, zodra blijkt dat de universele diagnosetester de oplossing niet biedt. “Je kunt je klant sneller helpen en je houdt de marge en de kennis in eigen huis. Bovendien staat op de achtergrond een hotline met vijf, zes toptechneuten klaar om mee te denken mocht je er zelf niet helemaal uitkomen.” Ook de marketing ondersteuning voor Bosch Car Service en Autocrew bedrijven is afgelopen jaar naar een hoger niveau getild. Zo zijn nieuwe websites uitgerold voor alle bedrijven. Deze sites zijn gekoppeld aan betere online promotie, vooral ook op lokaal niveau. “Online lokaal zichtbaar zijn wordt steeds belangrijker, maar is voor een individueel autobedrijf lastig op te pakken. Daarom ontzorgen wij dit nu centraal. Wij zijn ervan overtuigd dat dit autobedrijven nieuwe klanten en omzet gaat brengen.”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Bosch Car Service zet in op EV en verbrandingsmotor - Automobielmanagement.nl

Bosch Car Service zet in op EV en verbrandingsmotor

brand story

Met 15000 aangesloten bedrijven is Bosch Car Service het grootste garageconcept ter wereld. Ook de aangesloten universele autobedrijven in Nederland profiteren de komende jaren maximaal van de mondiale slagkracht. “We blijven onze diensten uitbreiden. Zo hoeft een aangesloten ondernemer nooit ‘nee’ te verkopen aan zijn klanten.”

De automotivesector is flink in de ban van elektrificatie. Autofabrikanten investeren volop in elektrisch rijden. Zowel het merkportfolio als de infrastructuur groeit in hoog tempo. Bosch Car Service Nederland speelt in op deze actualiteiten met nieuwe diensten richting de aangesloten autobedrijven. “Om als autobedrijf optimaal te presteren in de energietransitie is het van belang dat de medewerkers kennis hebben van alle zaken rondom EV”, benadrukt Michiel Frijters, concept manager van Bosch Nederland. “Wij bieden sinds kort vakinhoudelijke trainingen voor sales- en after sales-medewerkers om een waardige EV-gesprekspartner te worden voor de klant. Ook zorgen deze trainingen ook voor meer inzicht in de verdienmodellen.”

EV-opleidingstraject

Het EV-opleidingstraject bestaat uit drie verschillende trainingen. In de eerste training raakt de deelnemer onder andere bekend met basisbegrippen, aandrijftechnieken en de belangrijkste zaken rondom fiscaliteit en belastingen. De tweede training bevat uitgebreide informatie over het laden, laadinfrastructuur, techniek, ondersteunende zaken, bedrijfswagens en veiligheid. Mobiliteit voor de toekomst staat centraal in de derde training. Na deze derde verdiepingsslag is het autobedrijf een volwaardig EV-gesprekspartner voor zijn klanten. Of zoals een deelnemer het treffend verwoordde: “Door de training word je uitgedaagd om je ogen te openen voor de toekomst.” Na deelname aan de trainingen ontvangt het autobedrijf een EV-certificaat. Ondanks de ruime aandacht voor elektrisch rijden en EV’s, bewaakt Bosch Car Service Nederland vanuit het hoofdkantoor in Barneveld de balans. “We kunnen de autobedrijven verzekeren dat we onze diensten ook blijven afstemmen en uitbreiden gericht op het rijdende wagenpark. De verbrandingsmotor zal nog jaren blijven”, benadrukt Michiel Frijters.

Data en trainingen

Traditiegetrouw een sterk punt om te kiezen voor Bosch Car Service of Autocrew: de toegang tot technische data op OEM-niveau en een breed scala aan opleidingen. Illustratief is dat onlangs de 700e monteur het certificaat ‘Veilig werken aan E-voertuigen’ heeft ontvangen. Het portfolio aan trainingen en opleidingen wordt ook in 2022 opnieuw uitgebreid. In aantocht is bijvoorbeeld een training rondom waterstoftechnologie en een training specifiek voor Tesla. Niet nieuw, maar wel verder verfijnd zijn de PassThru-trainingen. Veel monteurs zijn ondertussen getraind in het werken met fabrikantensoftware. Sinds corona is de kennis ook beschikbaar in merkspecifieke online trainingen. Onveranderd heel ‘hands on’ met veel direct toepasbare kennis. “Die stap naar online hadden we eerder moeten maken, want deze trainingsvorm wordt enorm gewaardeerd.”

Diagnose op afstand

Bosch lanceert in 2022 ook software en hardware om op OEM-niveau diagnose op afstand uit te voeren. Dit betekent dat een auto niet langer naar de dealer hoeft voor storingsdiagnose of inleren, zodra blijkt dat de universele diagnosetester de oplossing niet biedt. “Je kunt je klant sneller helpen en je houdt de marge en de kennis in eigen huis. Bovendien staat op de achtergrond een hotline met vijf, zes toptechneuten klaar om mee te denken mocht je er zelf niet helemaal uitkomen.” Ook de marketing ondersteuning voor Bosch Car Service en Autocrew bedrijven is afgelopen jaar naar een hoger niveau getild. Zo zijn nieuwe websites uitgerold voor alle bedrijven. Deze sites zijn gekoppeld aan betere online promotie, vooral ook op lokaal niveau. “Online lokaal zichtbaar zijn wordt steeds belangrijker, maar is voor een individueel autobedrijf lastig op te pakken. Daarom ontzorgen wij dit nu centraal. Wij zijn ervan overtuigd dat dit autobedrijven nieuwe klanten en omzet gaat brengen.”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg