Nederlandse sloopregeling zet geen zoden aan de dijk

De Nederlandse sloopregeling heeft hoegenaamd geen positief effect op verkoopresultaten van autobedrijven. Dat blijkt tot dusver uit de peiling op deze website. Stem ook mee.

Meer dan tachtig procent van de ruim tweehonderd stemmers op de AM-poll ‘De sloopregeling heeft een merkbaar positief effect op mijn nieuwverkoop’ heeft met ‘nee’ op die stelling gereageerd.
Is het bij u ook zo? Stem mee op de poll, rechtsonder op de homepage van de website www.automobielmanagement.nl.

 

Reacties

Het is natuurlijk de vraag of de doelstelling was om op korte termijn meer nieuwe auto’s te verkopen. Zeker in het huidige klimaat.

Gegeven de BPM en het relatief lage bedrag dat wordt betaald voor de te slopen auto, was het vooraf al duidelijk dat juist de verkoop gebruikt hiervan profiteert. Dat blijkt ook: ca. 75% van de transacties betreft een gebruikte auto.

Dit was ook precies de reden waarom RAI Autovak het eens kon zijn met de slooppremie zoals die er nu is. Het biedt namelijk ook kansen voor onze leden. Aan een auto uit 2001/2002 kan immers meer worden verdiend dan aan een model uit begin jaren ’90…

Overigens schept de huidige verkoop gebruikt ruimte bij de autobedrijven om op termijn weer meer in te ruilen en nieuw te verkopen. Dan is wellicht iedereen tevreden.

Sowieso vind ik het in het belang van iedereen dat de prijzen van de gebruikte auto’s zich lijken te herstellen. Stabiliteit op dat vlak is immers voor allen, dealer én vrije garage,van grote waarde.

Geplaatst door: Dinno van Breugel, Voorzitter RAI Autovak op
Nederlandse sloopregeling zet geen zoden aan de dijk - Automobielmanagement.nl

Nederlandse sloopregeling zet geen zoden aan de dijk

De Nederlandse sloopregeling heeft hoegenaamd geen positief effect op verkoopresultaten van autobedrijven. Dat blijkt tot dusver uit de peiling op deze website. Stem ook mee.

Meer dan tachtig procent van de ruim tweehonderd stemmers op de AM-poll ‘De sloopregeling heeft een merkbaar positief effect op mijn nieuwverkoop’ heeft met ‘nee’ op die stelling gereageerd.
Is het bij u ook zo? Stem mee op de poll, rechtsonder op de homepage van de website www.automobielmanagement.nl.

 

Reacties

Het is natuurlijk de vraag of de doelstelling was om op korte termijn meer nieuwe auto’s te verkopen. Zeker in het huidige klimaat.

Gegeven de BPM en het relatief lage bedrag dat wordt betaald voor de te slopen auto, was het vooraf al duidelijk dat juist de verkoop gebruikt hiervan profiteert. Dat blijkt ook: ca. 75% van de transacties betreft een gebruikte auto.

Dit was ook precies de reden waarom RAI Autovak het eens kon zijn met de slooppremie zoals die er nu is. Het biedt namelijk ook kansen voor onze leden. Aan een auto uit 2001/2002 kan immers meer worden verdiend dan aan een model uit begin jaren ’90…

Overigens schept de huidige verkoop gebruikt ruimte bij de autobedrijven om op termijn weer meer in te ruilen en nieuw te verkopen. Dan is wellicht iedereen tevreden.

Sowieso vind ik het in het belang van iedereen dat de prijzen van de gebruikte auto’s zich lijken te herstellen. Stabiliteit op dat vlak is immers voor allen, dealer én vrije garage,van grote waarde.

Geplaatst door: Dinno van Breugel, Voorzitter RAI Autovak op