Directeur Wouter Koenderink van Autosoft constateert dat het bezoek aan showrooms behoorlijk terugloopt en de consument zich meer en meer oriënteert via het internet. Daarom is het van groot belang dat automobielbedrijven zichzelf en hun auto’s op een goede manier presenteren. Een simpele foto van de auto op de stoep is niet meer van deze tijd. Met Auto360 kunnen dealerbedrijven en importeurs hun auto’s op een eenvoudige manier ‘360 graden’ presenteren op internet. De auto wordt op een draaiplateau geplaatst, nadat van te voren de belichting is bepaald en ingesteld. Met behulp van enkele camera’s op vaste posities en die zijn aangesloten op een pc met internetverbinding, worden ‘rondom’ foto’s van de auto gemaakt. Daarna kan de gebruiker met een muisklik de gemaakte afbeeldingen converteren voor een driedimensionale weergave op internet. De gehele fotoshoot neemt slechts anderhalve minuut in beslag, volgens Koenderink. “Primair richten wij ons met Auto360 op de auto-importeurs en automobielbedrijven. Maar de toepassingen zijn legio, zoals voor leasemaatschappijen, waarbij met Auto360 de inname van een auto wordt vastgelegd na afloop van de leaseperiode. De eerste lease maatschappijen hebben overigens al belangstelling getoond. Ook overwegen wij in de toekomst automobilisten de kans te bieden hun eigen auto driedimensionaal vast te leggen.” Autosoft geeft een productpresentatie op de AutoRAI. Zie ook www.auto360.eu