EV Nieuws: Vertrouwd blijven, maar toch veranderen

In een wereld van veranderingen willen autofabrikanten graag toch vertrouwd blijven voor klanten. Daarin zit een uitdaging.

EV Nieuws: Vertrouwd blijven, maar toch veranderen

Peugeot: "We komen nooit met een line-up specifiek voor EV’s"

Peugeot komt in de toekomst met diverse elektrische modellen, maar een modellenline-up geheel gewijd aan elektrische auto’s is ondenkbaar. "We blijven bij onze line-up", stelt Jean-Philippe Imparato, CEO van Peugeot, in een interview met AutoRAI.

"Onze modellenline-up van nu is onze schat. De klant moet in de toekomst kunnen wisselen van een auto met diesel- of benzinemotor naar een PHEV of EV zonder enige vorm van problemen", stelt Imparato. "Belangrijk is dat de klant in alle modellen de omgeving van Peugeot vindt. Het wordt dus dezelfde 208 met een elektrische aandrijflijn of een benzinemotor."

De nieuwe generatie Peugeot 208 verschijnt in 2019. Die komt ook met een elektrische aandrijflijn. Verder volgt er van de Peugeot 508 een plug-inhybride. Ook een elektrische crossover en sedan staan op stapel. Rond 2025 wil Groupe PSA beschikken over 40 geëlektrificeerde modellen, verdeeld over de vijf merken Peugeot, Citroën, DS, Opel en Vauxhall.
 

Nieuwe generatie Jaguar XJ wordt elektrisch

Eind dit jaar presenteert Jaguar de volledig nieuwe generatie XJ. Het wordt in meerdere opzichten een XJ die anders is dan voorgaande XJ’s. Natuurlijk, de auto krijgt een geheel nieuw design. Maar nog veel interessanter is dat de nieuwe XJ volledig elektrisch wordt. Jaguar stapt dus af van diesel- en benzinemotoren.

De nieuwe Jaguar XJ komt begin 2019 op de markt, maar wordt al eind 2018 voorgesteld, precies op het moment dat de XJ 50 kaarsjes uit mag blazen. Jaguar kiest niet voor een vierdeurs limousine, maar voor een vijfdeurs coupé-achtige luxury saloon. Volgens Jaguar wordt de aandrijflijn van de XJ geschikt voor twee elektromotoren en achter- en vierwielaandrijving. De actieradius moet uitkomen op 500 kilometer.

Dat de nieuwe XJ volledig elektrisch wordt, staat haaks op het motorenprogramma van het huidige concurrentieveld met auto’s als de BMW 7 Serie, Mercedes-Benz S-Klasse, Audi A8 en Lexus LS. Dat zijn auto’s die nog wél met normale brandstofmotoren worden aangeboden. Jaguar gaat een andere koers varen en gaat zich meer richten op de Tesla Model S.
 

Renault gaat elektrische trucks verkopen in 2019

Renault start in 2019 met de verkoop van volledig elektrische vrachtauto’s. Er komen diverse varianten, belooft Renault Trucks.

Renault Trucks is niet de enige die de overstap naar volledig elektrisch transport maakt, want ook Volvo en Daimler stappen over op volledig elektrische trucks. En niet te vergeten: de Tesla Semi Truck.
Renault Trucks staat los van de Renault ZOE, Twizy en Kangoo Z.E.. Hoewel op de trucks het logo van Renault prijkt, is Renault Trucks in feite in handen van Volvo. De elektrische trucks van Renault worden straks gebouwd in een productielijn speciaal opgezet voor ET’s (elektrische trucks) in de Blainville-sur-Orne fabriek in Normandië (Frankrijk).
 

Bron: ZERauto.nl

 

 

 

 

EV Nieuws: Vertrouwd blijven, maar toch veranderen - Automobielmanagement.nl

EV Nieuws: Vertrouwd blijven, maar toch veranderen

In een wereld van veranderingen willen autofabrikanten graag toch vertrouwd blijven voor klanten. Daarin zit een uitdaging.

EV Nieuws: Vertrouwd blijven, maar toch veranderen

Peugeot: "We komen nooit met een line-up specifiek voor EV’s"

Peugeot komt in de toekomst met diverse elektrische modellen, maar een modellenline-up geheel gewijd aan elektrische auto’s is ondenkbaar. "We blijven bij onze line-up", stelt Jean-Philippe Imparato, CEO van Peugeot, in een interview met AutoRAI.

"Onze modellenline-up van nu is onze schat. De klant moet in de toekomst kunnen wisselen van een auto met diesel- of benzinemotor naar een PHEV of EV zonder enige vorm van problemen", stelt Imparato. "Belangrijk is dat de klant in alle modellen de omgeving van Peugeot vindt. Het wordt dus dezelfde 208 met een elektrische aandrijflijn of een benzinemotor."

De nieuwe generatie Peugeot 208 verschijnt in 2019. Die komt ook met een elektrische aandrijflijn. Verder volgt er van de Peugeot 508 een plug-inhybride. Ook een elektrische crossover en sedan staan op stapel. Rond 2025 wil Groupe PSA beschikken over 40 geëlektrificeerde modellen, verdeeld over de vijf merken Peugeot, Citroën, DS, Opel en Vauxhall.
 

Nieuwe generatie Jaguar XJ wordt elektrisch

Eind dit jaar presenteert Jaguar de volledig nieuwe generatie XJ. Het wordt in meerdere opzichten een XJ die anders is dan voorgaande XJ’s. Natuurlijk, de auto krijgt een geheel nieuw design. Maar nog veel interessanter is dat de nieuwe XJ volledig elektrisch wordt. Jaguar stapt dus af van diesel- en benzinemotoren.

De nieuwe Jaguar XJ komt begin 2019 op de markt, maar wordt al eind 2018 voorgesteld, precies op het moment dat de XJ 50 kaarsjes uit mag blazen. Jaguar kiest niet voor een vierdeurs limousine, maar voor een vijfdeurs coupé-achtige luxury saloon. Volgens Jaguar wordt de aandrijflijn van de XJ geschikt voor twee elektromotoren en achter- en vierwielaandrijving. De actieradius moet uitkomen op 500 kilometer.

Dat de nieuwe XJ volledig elektrisch wordt, staat haaks op het motorenprogramma van het huidige concurrentieveld met auto’s als de BMW 7 Serie, Mercedes-Benz S-Klasse, Audi A8 en Lexus LS. Dat zijn auto’s die nog wél met normale brandstofmotoren worden aangeboden. Jaguar gaat een andere koers varen en gaat zich meer richten op de Tesla Model S.
 

Renault gaat elektrische trucks verkopen in 2019

Renault start in 2019 met de verkoop van volledig elektrische vrachtauto’s. Er komen diverse varianten, belooft Renault Trucks.

Renault Trucks is niet de enige die de overstap naar volledig elektrisch transport maakt, want ook Volvo en Daimler stappen over op volledig elektrische trucks. En niet te vergeten: de Tesla Semi Truck.
Renault Trucks staat los van de Renault ZOE, Twizy en Kangoo Z.E.. Hoewel op de trucks het logo van Renault prijkt, is Renault Trucks in feite in handen van Volvo. De elektrische trucks van Renault worden straks gebouwd in een productielijn speciaal opgezet voor ET’s (elektrische trucks) in de Blainville-sur-Orne fabriek in Normandië (Frankrijk).
 

Bron: ZERauto.nl