Weer terugroepactie bij Toyota

Toyota gaat nogmaals 934 duizend auto’s terugroepen. Er zijn problemen met de brandstoftoevoer bij de Avalon en RAV4.

Eerder dit jaar werden om die reden al ruim zevenhondduizendToyota’s teruggeroepen. Een plastic onderdeel van de aanvoerslang voor benzine kan na verloop van tijd afslijten en een benzinelek veroorzaken. Dit zorgt voor een vreemd geluid en het controlelampje van het oliepeil kan gaan branden.

Ook de Amerikaanse autofabrikant General Motors kondigde een terugroepactie aan. In de Verenigde Staten, Canada en Mexico moet de stuurbekrachtiging van 1,3 miljoen Chevrolets en Pontiacs nagekeken worden. Wanneer dit problemen veroorzaakt, gaat tevens een waarschuwingslampje branden.

Reacties

Blijkbaar bekt het momenteel enorm lekker om te zeggen dat Toyota wederom een recall moet doen. Maar het begint wel erg op Toyota bashing te lijken door de pers. Het artikel bevestigt zelf dat GM een nog grotere actie moet uitvoeren. Ik denk dat het zeker de zaak van een branche gerelateerde pers is om wat evenwichtiger en doordacht met dit soort berichtgeving om te gaan en niet met de sensatiepers mee te brullen.
Waarom geen wekelijkse update van recalls wereldwijd waarbij u de NTHSA, EMLIT en VOSA bronnen over recalls raadopleegt en samenvat. Of is dat journalistiek niet “sexy” genoeg??
Ik hoop dat mijn bijdrage hier u in ieder geval aan het denken zet.

Geplaatst door: J Hillemans op
Weer terugroepactie bij Toyota - Automobielmanagement.nl

Weer terugroepactie bij Toyota

Toyota gaat nogmaals 934 duizend auto’s terugroepen. Er zijn problemen met de brandstoftoevoer bij de Avalon en RAV4.

Eerder dit jaar werden om die reden al ruim zevenhondduizendToyota’s teruggeroepen. Een plastic onderdeel van de aanvoerslang voor benzine kan na verloop van tijd afslijten en een benzinelek veroorzaken. Dit zorgt voor een vreemd geluid en het controlelampje van het oliepeil kan gaan branden.

Ook de Amerikaanse autofabrikant General Motors kondigde een terugroepactie aan. In de Verenigde Staten, Canada en Mexico moet de stuurbekrachtiging van 1,3 miljoen Chevrolets en Pontiacs nagekeken worden. Wanneer dit problemen veroorzaakt, gaat tevens een waarschuwingslampje branden.

Reacties

Blijkbaar bekt het momenteel enorm lekker om te zeggen dat Toyota wederom een recall moet doen. Maar het begint wel erg op Toyota bashing te lijken door de pers. Het artikel bevestigt zelf dat GM een nog grotere actie moet uitvoeren. Ik denk dat het zeker de zaak van een branche gerelateerde pers is om wat evenwichtiger en doordacht met dit soort berichtgeving om te gaan en niet met de sensatiepers mee te brullen.
Waarom geen wekelijkse update van recalls wereldwijd waarbij u de NTHSA, EMLIT en VOSA bronnen over recalls raadopleegt en samenvat. Of is dat journalistiek niet “sexy” genoeg??
Ik hoop dat mijn bijdrage hier u in ieder geval aan het denken zet.

Geplaatst door: J Hillemans op