Audi introduceert kleine A1 op salon van Genève

Op de autotentoonstelling van Genève (4-14 maart) wordt de compacte A1 onthuld. De levering van de A1 begint in september. Ze krijgen allemaal een startstopsysteem en de prijzen zullen vermoedelijk beginnen bij ruim negentien mille.

De Audi A1 (platform Volkswagen Polo) is 3,95 meter lang, 1,42 meter hoog en 1,74 meter breed en de wielbasis bedraagt 2,47 meter. De carrosserie van de nieuwe Audi A1 bestaat voor tweederde uit lichte staalsoorten die door een speciaal proces extreem sterk zijn. Het koetswerk van de A1 weegt maar 221 kilo en is daarbij zeer torsiestijf, claimt Audi. De A1 heeft een Cw-waarde van maar 0,32. De gunstige stroomlijn zit hem voor een deel in de zogenaamde aerobodem, een vrijwel volledige en vlakke afwerking van de onderzijde van de auto. De aerodynamische vormgeving draagt evenals de hoge mate van stijfheid van de carrosserie bij aan een laag geluidsniveau.

Alle voor de Audi A1 beschikbare motoren beschikken over directe brandstofinspuiting in combinatie met turbotechnologie. Dit sluit aan bij de downsizingstrategie die Audi hanteert: turbotechnologie komt daarbij in plaats van een grote cilinderinhoud. Alle modellen zijn uitgevoerd met recuperatie (het omzetten van remenergie in elektriciteit) en een comfortabel werkend startstopsysteem.

Audi introduceert kleine A1 op salon van Genève - Automobielmanagement.nl

Audi introduceert kleine A1 op salon van Genève

Op de autotentoonstelling van Genève (4-14 maart) wordt de compacte A1 onthuld. De levering van de A1 begint in september. Ze krijgen allemaal een startstopsysteem en de prijzen zullen vermoedelijk beginnen bij ruim negentien mille.

De Audi A1 (platform Volkswagen Polo) is 3,95 meter lang, 1,42 meter hoog en 1,74 meter breed en de wielbasis bedraagt 2,47 meter. De carrosserie van de nieuwe Audi A1 bestaat voor tweederde uit lichte staalsoorten die door een speciaal proces extreem sterk zijn. Het koetswerk van de A1 weegt maar 221 kilo en is daarbij zeer torsiestijf, claimt Audi. De A1 heeft een Cw-waarde van maar 0,32. De gunstige stroomlijn zit hem voor een deel in de zogenaamde aerobodem, een vrijwel volledige en vlakke afwerking van de onderzijde van de auto. De aerodynamische vormgeving draagt evenals de hoge mate van stijfheid van de carrosserie bij aan een laag geluidsniveau.

Alle voor de Audi A1 beschikbare motoren beschikken over directe brandstofinspuiting in combinatie met turbotechnologie. Dit sluit aan bij de downsizingstrategie die Audi hanteert: turbotechnologie komt daarbij in plaats van een grote cilinderinhoud. Alle modellen zijn uitgevoerd met recuperatie (het omzetten van remenergie in elektriciteit) en een comfortabel werkend startstopsysteem.