Toyota Sai tweede hybrid only bij Toyota

Toyota heeft op de Japanse thuismarkt een tweede hybrid only gepresenteerd. Het model heet Sai en is wat groter en duurder dan de Prius.

Toyota kan momenteel deze laatste middenklasser niet aangesleept krijgen en denkt met de Sai (what’s in a name) een tweede homerun te kunnen slaan. Er zijn vooralsnog geen exportplannen.
Sai is het Japanse woord voor talent. De verkoop start 7 december en Toyota denkt maandelijks drieduizend exemplaren van de hybride sedan weg te kunnen zetten. Ter vergelijking: van de Prius gingen in september 32 duizend exemplaren over de Japanse toonbank. Net als de Prius komt de Sai in Japan in aanmerking voor allerlei fiscale voordelen. Dat heeft de afgelopen maanden tot een run op de Toyota-showrooms geleid. Met de Sai erbij gaan de verkopers de deuren extra wijd open zetten. Inclusief dochtermerk Lexus heeft Toyota inmiddels meer dan twee miljoen hybride auto’s verkocht.
Een hybrid only is een model dat uitsluitend als hybride wordt gebouwd. (http://www.autointernationaal.nl/)

 

Reacties

Waar blijven de Europese merken tocht !?

Geplaatst door: Edwin Corstjens op

De Europese merken hebben zitten slapen en slapen nog steeds. Althans ze werken niet hard genoeg. Er wordt meer geluierd hier in Europa dan dat er aangepakt wordt.

Geplaatst door: Kees-kun op
Toyota Sai tweede hybrid only bij Toyota - Automobielmanagement.nl

Toyota Sai tweede hybrid only bij Toyota

Toyota heeft op de Japanse thuismarkt een tweede hybrid only gepresenteerd. Het model heet Sai en is wat groter en duurder dan de Prius.

Toyota kan momenteel deze laatste middenklasser niet aangesleept krijgen en denkt met de Sai (what’s in a name) een tweede homerun te kunnen slaan. Er zijn vooralsnog geen exportplannen.
Sai is het Japanse woord voor talent. De verkoop start 7 december en Toyota denkt maandelijks drieduizend exemplaren van de hybride sedan weg te kunnen zetten. Ter vergelijking: van de Prius gingen in september 32 duizend exemplaren over de Japanse toonbank. Net als de Prius komt de Sai in Japan in aanmerking voor allerlei fiscale voordelen. Dat heeft de afgelopen maanden tot een run op de Toyota-showrooms geleid. Met de Sai erbij gaan de verkopers de deuren extra wijd open zetten. Inclusief dochtermerk Lexus heeft Toyota inmiddels meer dan twee miljoen hybride auto’s verkocht.
Een hybrid only is een model dat uitsluitend als hybride wordt gebouwd. (http://www.autointernationaal.nl/)

 

Reacties

Waar blijven de Europese merken tocht !?

Geplaatst door: Edwin Corstjens op

De Europese merken hebben zitten slapen en slapen nog steeds. Althans ze werken niet hard genoeg. Er wordt meer geluierd hier in Europa dan dat er aangepakt wordt.

Geplaatst door: Kees-kun op