Vrijstelling belastingen elektrische auto’s

Nederland moet gidsland worden voor elektrisch autorijden. Over vijftien jaar moeten er een miljoen elektrische auto’s rijden. Een nationaal programma, gericht op het ontwikkelen van de markt met een duidelijke spin-off voor de economie, stelt de Federatie Holland Automotive. Het kabinet heeft hier inmiddels 65 miljoen euro beschikbaar voor gesteld. Mensen die een elektrische auto kopen, hoeven geen aanschafbelasting en geen wegenbelasting te betalen.

"Een slagvaardig nationaal programma maakt Nederland wereldwijd voorloper bij verkeer van elektrische personenwagens. Het biedt grote kansen voor de automotive industrie (productie en toelevering), de energiebedrijven en de technologiebedrijven. Het bedrijfsleven in Nederland heeft meer kansen als het ontwikkelen van deze markt gezamenlijk wordt opgepakt," aldus Fred Welschen, voorzitter van de Federatie Holland Automotive.

Met het Kabinet vindt de Federatie Holland Automotive dat de elektrische auto in Nederland goede kansen heeft vanwege de concentraties in de stedelijke omgevingen, de geringe afstanden, de dichtheid van het elektriciteitsnetwerk, de aanwezige kennis en technologie, een goed ontwikkelde industrie voor componenten en onderdelen en een goede samenwerking tussen overheden en het bedrijfsleven. De ambitie sluit bovendien aan bij de nationale wens tot aanzienlijke vermindering van CO2-uitstoot en lawaai.

Daarnaast zijn algemene stimulering- en promotiemaatregelen voor de elektrische auto noodzakelijk. In Duitsland zijn onlangs acht modelregio’s voor elektramobiliteit aangewezen, waar tot 2011 pilotprojecten met in totaal 115 euro miljoen worden ondersteund.

Reacties

Ah, ook de Unie surft nu mee op de elektrohype zie ik. Prachtig om te zien, al die organisaties, profit en non profit, die voor de prijs van een rapportje, persberichtje danwel evenementje miljoenen aan pr waarde weten te realiseren. En dan die 65 miljoen voor NL gidsland van ons groene kabinet. Ongelofelijk maar waar: niemand zet vraagtekens bij dit bedrag. Een gemiddelde dealerholding lacht erom maar ‘wij’ vinden het een substantiele investering in Nl duurzaam. Je zou om moeten lachen als het niet zo treurig was. Al gegoogled op al die brandstofcel en alternatieve brandstofverhalen van pak hem beet vier jaar geleden? Ach ja, waar zijn ze gebleven, die bedrijven, belangengroepen en zelfbenoemde deskundigen. We zouden nu zo’n beetje in al die alternatieven rijden, de wereld zou nooit meer hetzelfde zijn. Maar goed, een actiradius van 200 km is kennelijk de nieuwe norm. Maar niet heus natuurlijk, maar nu even wel, want het staat zo lekker groen, kost wienig en doet voor het imago een hoop. Slim hoor … dat dan weer wel. Op naar de volgende. We treffen elkaar over een jaar of twee wel weer.

Geplaatst door: H. Meerdink op

Vrijgesteld van belastingen, totdat electrische auto’s een enorm succes blijken te zijn, want dan kost het ineens veel geld.

Geplaatst door: Kees-kun op

Onbegrijpelijk dit verhaal, want in Hongarije, Roemenië en Bulgarije etc, de a.s. EU landen lopen ze nog met bossen hout op de rug om de winter door te komen en de z.g. Ozonlaag dunner te maken en het woord “milieu”
kunnen ze niet eens spellen.

Geplaatst door: ap op

Kleine toevoeging mijnerzijds. De media, ook deze redactie, laten zich met graagte gebruiken voor alle elektro propaganda. Luiheid of gebrek aan kennis, ik vrees, en dat maakt het nog veel erger, het laatste. Alleen de website GroenOpWeg zoekt de nuance en schrijft met kennis van zaken over dit dossier.

Geplaatst door: H.Meerdink op

Dus we moeten allemaal stil gaan zitten er naar kijken en afwachten tot er “niets” gebeurt!

Geplaatst door: R.Visser op

Geachte Balkenbende en andere bestuurders van Nederland, ook Amsterdam. Stoppen nu met deze elektrohype en ALLEREERST zorgen voor schone stroom. En doe voortaan eerst jullie huiswerk, alvorens het geld van de burger onheus te bestemmen of te besteden. Het schoonste alternatief van dit moment (aardgas, straks biogas), is natuurlijk lang zo sexy niet, maar het spul is volop beschikbaar, veilig, dus geen ontploffende LPG treinen, en de (auto-)techniek is al jaren voorhanden dus volwassen. Begin daar maar eens met geen fiscale bijtelling en geen houderschapsbelasting in rekening te brengen.

Geplaatst door: Ivar Volder – NGV Holland op

Wie kan en durft in de regering een gewone vraag te stellen en die is waar komt deze stroom vandaan ?

Geplaatst door: f kortekaas op
Vrijstelling belastingen elektrische auto’s - Automobielmanagement.nl

Vrijstelling belastingen elektrische auto’s

Nederland moet gidsland worden voor elektrisch autorijden. Over vijftien jaar moeten er een miljoen elektrische auto’s rijden. Een nationaal programma, gericht op het ontwikkelen van de markt met een duidelijke spin-off voor de economie, stelt de Federatie Holland Automotive. Het kabinet heeft hier inmiddels 65 miljoen euro beschikbaar voor gesteld. Mensen die een elektrische auto kopen, hoeven geen aanschafbelasting en geen wegenbelasting te betalen.

"Een slagvaardig nationaal programma maakt Nederland wereldwijd voorloper bij verkeer van elektrische personenwagens. Het biedt grote kansen voor de automotive industrie (productie en toelevering), de energiebedrijven en de technologiebedrijven. Het bedrijfsleven in Nederland heeft meer kansen als het ontwikkelen van deze markt gezamenlijk wordt opgepakt," aldus Fred Welschen, voorzitter van de Federatie Holland Automotive.

Met het Kabinet vindt de Federatie Holland Automotive dat de elektrische auto in Nederland goede kansen heeft vanwege de concentraties in de stedelijke omgevingen, de geringe afstanden, de dichtheid van het elektriciteitsnetwerk, de aanwezige kennis en technologie, een goed ontwikkelde industrie voor componenten en onderdelen en een goede samenwerking tussen overheden en het bedrijfsleven. De ambitie sluit bovendien aan bij de nationale wens tot aanzienlijke vermindering van CO2-uitstoot en lawaai.

Daarnaast zijn algemene stimulering- en promotiemaatregelen voor de elektrische auto noodzakelijk. In Duitsland zijn onlangs acht modelregio’s voor elektramobiliteit aangewezen, waar tot 2011 pilotprojecten met in totaal 115 euro miljoen worden ondersteund.

Reacties

Ah, ook de Unie surft nu mee op de elektrohype zie ik. Prachtig om te zien, al die organisaties, profit en non profit, die voor de prijs van een rapportje, persberichtje danwel evenementje miljoenen aan pr waarde weten te realiseren. En dan die 65 miljoen voor NL gidsland van ons groene kabinet. Ongelofelijk maar waar: niemand zet vraagtekens bij dit bedrag. Een gemiddelde dealerholding lacht erom maar ‘wij’ vinden het een substantiele investering in Nl duurzaam. Je zou om moeten lachen als het niet zo treurig was. Al gegoogled op al die brandstofcel en alternatieve brandstofverhalen van pak hem beet vier jaar geleden? Ach ja, waar zijn ze gebleven, die bedrijven, belangengroepen en zelfbenoemde deskundigen. We zouden nu zo’n beetje in al die alternatieven rijden, de wereld zou nooit meer hetzelfde zijn. Maar goed, een actiradius van 200 km is kennelijk de nieuwe norm. Maar niet heus natuurlijk, maar nu even wel, want het staat zo lekker groen, kost wienig en doet voor het imago een hoop. Slim hoor … dat dan weer wel. Op naar de volgende. We treffen elkaar over een jaar of twee wel weer.

Geplaatst door: H. Meerdink op

Vrijgesteld van belastingen, totdat electrische auto’s een enorm succes blijken te zijn, want dan kost het ineens veel geld.

Geplaatst door: Kees-kun op

Onbegrijpelijk dit verhaal, want in Hongarije, Roemenië en Bulgarije etc, de a.s. EU landen lopen ze nog met bossen hout op de rug om de winter door te komen en de z.g. Ozonlaag dunner te maken en het woord “milieu”
kunnen ze niet eens spellen.

Geplaatst door: ap op

Kleine toevoeging mijnerzijds. De media, ook deze redactie, laten zich met graagte gebruiken voor alle elektro propaganda. Luiheid of gebrek aan kennis, ik vrees, en dat maakt het nog veel erger, het laatste. Alleen de website GroenOpWeg zoekt de nuance en schrijft met kennis van zaken over dit dossier.

Geplaatst door: H.Meerdink op

Dus we moeten allemaal stil gaan zitten er naar kijken en afwachten tot er “niets” gebeurt!

Geplaatst door: R.Visser op

Geachte Balkenbende en andere bestuurders van Nederland, ook Amsterdam. Stoppen nu met deze elektrohype en ALLEREERST zorgen voor schone stroom. En doe voortaan eerst jullie huiswerk, alvorens het geld van de burger onheus te bestemmen of te besteden. Het schoonste alternatief van dit moment (aardgas, straks biogas), is natuurlijk lang zo sexy niet, maar het spul is volop beschikbaar, veilig, dus geen ontploffende LPG treinen, en de (auto-)techniek is al jaren voorhanden dus volwassen. Begin daar maar eens met geen fiscale bijtelling en geen houderschapsbelasting in rekening te brengen.

Geplaatst door: Ivar Volder – NGV Holland op

Wie kan en durft in de regering een gewone vraag te stellen en die is waar komt deze stroom vandaan ?

Geplaatst door: f kortekaas op