Chevrolet Volt rijdt 1 op 100, claimt GM-topman

GM’s ceo Fris Henderson presenteerde gisteren nogal prestigieuze plannen van zijn fors afgeslankte bedrijf. Hij benadrukte daarbij de kwaliteiten van de Chevrolet Volt die eind 2010 van de band zal rollen: “Het zal de eerste auto zijn voor massaproductie, met een brandstofverbruik van één op honderd “, zo meldt GM via het persbureau.

Dat is  een verbruik van 1,023 l/100 km oftewel 1:97,7. Henderson zelf sprak van 1,2 liter op 100 kilometer en dat is 1 op 83,3. Hij baseerde de verwachting aan de hand van tests die in de VS worden uitgevoerd door het Environmental Protection Agency. De plug-in hybride Volt kan zo’n zestig kilometer elektrisch rijden en kan de actieradius vergroten met zijn flexfuel motorgenerator. Overigens moet het verbruik de Volt met een pak zout worden genomen want op de eerste plaats rijdt de Chevy Volt de eerste 64 kilometer op stroom. Na die afstand moeten de accu’s weer worden geladen via een stopcontact en dat kost natuurlijk de energie die de elektriciteitscentrale verbruikt. Maar wanneer de accu onderweg leeg raken, schakelt een hulpmotor in en die laadt de accu, net als een noodaggregaat. Als u dan eerst de elektrische gereden 64 kilometers in mindering brengt, blijven er 36 kilometers over waarvoor dus 1,2 liter benzine nodig is. Het verbruik is dan geen 1 op 83,3 maar 1 op 30. Maar er zitten nog meer adders onder het gras. De metingen zijn in Amerika uitgevoerd door US Environmental Protection Agency (EPA) en die hanteert andere meetmethoden dan wij in Europa. Chevrolet Nederland meldt aan het einde van het persbericht dat de Chevy Volt volgens de Europese meetnormen 1,6 liter per 100 kilometer verbruik. Wat, weer na aftrek van de 64 elektrische kilometers, neerkomt op 1,6 liter per 36 kilometer en dat is 1 op 22,5.

Zie de bijgevoegde redenering van freelance autojournalist Wim Oude Weernink. 

 

 Chevrolet Volt brandstofverbruik W.Oude Weernink.


Henderson stuurde zijn mededelingen per web cast de wereld in. Tussen nu en 2011 introduceert GM niet minder dan 25 nieuwe modellen, zes compleet nieuwe, verdeeld over de vier divisies Buick, Cadillac, Chevrolet en GMC. Eén daarvan is een sportsedan van Cadillac, waarmee GM wil inspelen op de groeiende segment van de kleinere luxe sedan. De nieuwe Caddy krijgt achterwielaandrijving en als optie 4×4. Chevrolet komt met tien nieuwe modellen, inclusief de Volt, Buick en GMC presenteert in 2011 totaal tien nieuwe auto’s inclusief de al aangekondigde Buick LaCrosse en een plug-in hybride crossover. Van Cadillac kunnen wij naast de genoemde sportsedan nog vier nieuwe modellen verwachten. Binnenkort arriveert de nieuwe SRX en de CTS sport Wagon. Henderson zei verder dat GM zijn blog zal gebruiken om commentaren van fans en critici te verzamelen om "dichter bij de klant te komen." Een ander initiatief is ‘The Lab’, waarbij de GM’s ontwerpstudio betrokken zal zijn waardoor de gebruikers kunnen spreken met designers over ideeën en klantvriendelijke technologieën. Iets dat tot nog toe alleen in ‘clinics’  gebeurde. Henderson zelf zal net als andere executives op het Web in discussie gaan met de consument. Gisteren heeft GM in het Technical Center en op de Milford Proving Ground al een aantal nieuwe producten en technologieën laten zien aan 75 consumenten.

 

Een ander project, dat gisteren bekend is gemaakt, is het testen van de verkoop van auto’s door GM-dealers in Californië via eBay. De pilot is vandaag van start gegaan. Zo’n 225 van de 250 Californische dealers nemen aan het programma deel. Ze verkopen 2009-versie van Buick, Chevrolet, GMC en Pontiac. Sommige 2010-modellen zullen ook op eBay komen. De test loopt tot 8 september. Kopers kunnen op de site bovendien zien of ze eventueel in aanmerking kopen voor de ‘cash-for-clunkers’ regeling, ofwel de slooppremie.

GM kondigde vorige week aan van plan te zijn om binnen een jaar terug op de beurs te komen. Het nieuwe GM wil vóór 10 juli 2010 nieuwe aandelen uitgeven. Het bedrijf maakt een doorstart en is voor 61 procent in handen van de Amerikaanse overheid. De rest van de aandelen zijn van de Canadese overheid (12,5 procent) , de vakbond UAW (17,5 procent) en obligatiehouders (10 procent).

Reacties

Nog even dit.
Zolang de olie maatschappijen en alles wat er op draait in stand gehouden word en er dik aan verdient word zal dit voorlopig ook zo blijven.
Milieu dat is een lachertje tegenwoordig als je om je heen ziet.
Het draait allemaal om geld en macht dus de regering kan maar beter z,n klepje houden over het milieu want de mega industrie pakken ze toch niet aan zolang het geld blijft rollen.
Auto industrieen die iets nieuws uitvinden worden door de olie maatschappijen uitgekocht patenten en ontwerpen worden overgenomen zodat die rechten in handen vallen van de olie maatschappijen en van daaruit in de doofpot gestopt.
Of er word gezegd dat de productie van zuinige auto’s in 3 of 5 jaar zal starten (dit word trouwens elke keer weer verlengd)
Een auto moet minimaal 1 op 20 rijden anders verdienen ze er geen kloten op!
Elke particuliere uitvinder word de mond gesnoerd of er word niets mee gedaan beetje vreemd he!
Nee dat is niet vreemd stel je voor dat alles wat met olie draait word lamgelegd moet je dan eens zien wat er gebeurt.
Heel wat maatschappijen kunnen sluiten werkeloosheid is niet te overzien.
Iedereen word net zolang uitgemolken tot de laatste druppel en het milieu net zo.
Nu moet de gewone burger er alles aan doen om het milieu te sparen? yeah right!
Tegen die grootmachten valt niet te boksen iedereen dekt iedereen zolang de cashflow maar binnen komt.
Dus het komt er op neer dat al dat gelul over milieu en vervuiling van auto’s een grote leugen is.
Het kan anders maar de hoge heren willen dit niet!
Dus stop dat gelul over het milieu en alles wat ermee samenhangt maar in een plek waar de zon niet schijnt.
En hou maar op met die schijn van windmolens,ledlampen,roetfilters etc etc al dat gezeik kost de burger alleen nog maar meer centen,ook dit is een leuke truc om meer geld afhandig te maken en kost op den duur nog meer.
Al met al word je constant uitgekleed met die onzin.
Keer op keer word je weer ergens toe gedwongen om het milieu te redden.
Mensen het milieu is allang niet meer te redden.
Zolang de economie welvarend draait maakt het niet uit wat het milieu hiervoor moet doorstaan.
Auto’s zijn melkkoeien,olie is zwart goud waar de hele economie zowat op draait dus zeg nou zelf.
Als ze de olie industrie lamleggen zal de economie instorten dus zolang er nog olie is zal dit ook tot de laatste druppel worden uitgebuit net zoals het milieu totdat er van beiden niks tot weinig meer over is.
En wie moet dan de pleisters gaan plakken? juist de gewone burger!

Geplaatst door: Realist op
Chevrolet Volt rijdt 1 op 100, claimt GM-topman - Automobielmanagement.nl

Chevrolet Volt rijdt 1 op 100, claimt GM-topman

GM’s ceo Fris Henderson presenteerde gisteren nogal prestigieuze plannen van zijn fors afgeslankte bedrijf. Hij benadrukte daarbij de kwaliteiten van de Chevrolet Volt die eind 2010 van de band zal rollen: “Het zal de eerste auto zijn voor massaproductie, met een brandstofverbruik van één op honderd “, zo meldt GM via het persbureau.

Dat is  een verbruik van 1,023 l/100 km oftewel 1:97,7. Henderson zelf sprak van 1,2 liter op 100 kilometer en dat is 1 op 83,3. Hij baseerde de verwachting aan de hand van tests die in de VS worden uitgevoerd door het Environmental Protection Agency. De plug-in hybride Volt kan zo’n zestig kilometer elektrisch rijden en kan de actieradius vergroten met zijn flexfuel motorgenerator. Overigens moet het verbruik de Volt met een pak zout worden genomen want op de eerste plaats rijdt de Chevy Volt de eerste 64 kilometer op stroom. Na die afstand moeten de accu’s weer worden geladen via een stopcontact en dat kost natuurlijk de energie die de elektriciteitscentrale verbruikt. Maar wanneer de accu onderweg leeg raken, schakelt een hulpmotor in en die laadt de accu, net als een noodaggregaat. Als u dan eerst de elektrische gereden 64 kilometers in mindering brengt, blijven er 36 kilometers over waarvoor dus 1,2 liter benzine nodig is. Het verbruik is dan geen 1 op 83,3 maar 1 op 30. Maar er zitten nog meer adders onder het gras. De metingen zijn in Amerika uitgevoerd door US Environmental Protection Agency (EPA) en die hanteert andere meetmethoden dan wij in Europa. Chevrolet Nederland meldt aan het einde van het persbericht dat de Chevy Volt volgens de Europese meetnormen 1,6 liter per 100 kilometer verbruik. Wat, weer na aftrek van de 64 elektrische kilometers, neerkomt op 1,6 liter per 36 kilometer en dat is 1 op 22,5.

Zie de bijgevoegde redenering van freelance autojournalist Wim Oude Weernink. 

 

 Chevrolet Volt brandstofverbruik W.Oude Weernink.


Henderson stuurde zijn mededelingen per web cast de wereld in. Tussen nu en 2011 introduceert GM niet minder dan 25 nieuwe modellen, zes compleet nieuwe, verdeeld over de vier divisies Buick, Cadillac, Chevrolet en GMC. Eén daarvan is een sportsedan van Cadillac, waarmee GM wil inspelen op de groeiende segment van de kleinere luxe sedan. De nieuwe Caddy krijgt achterwielaandrijving en als optie 4×4. Chevrolet komt met tien nieuwe modellen, inclusief de Volt, Buick en GMC presenteert in 2011 totaal tien nieuwe auto’s inclusief de al aangekondigde Buick LaCrosse en een plug-in hybride crossover. Van Cadillac kunnen wij naast de genoemde sportsedan nog vier nieuwe modellen verwachten. Binnenkort arriveert de nieuwe SRX en de CTS sport Wagon. Henderson zei verder dat GM zijn blog zal gebruiken om commentaren van fans en critici te verzamelen om "dichter bij de klant te komen." Een ander initiatief is ‘The Lab’, waarbij de GM’s ontwerpstudio betrokken zal zijn waardoor de gebruikers kunnen spreken met designers over ideeën en klantvriendelijke technologieën. Iets dat tot nog toe alleen in ‘clinics’  gebeurde. Henderson zelf zal net als andere executives op het Web in discussie gaan met de consument. Gisteren heeft GM in het Technical Center en op de Milford Proving Ground al een aantal nieuwe producten en technologieën laten zien aan 75 consumenten.

 

Een ander project, dat gisteren bekend is gemaakt, is het testen van de verkoop van auto’s door GM-dealers in Californië via eBay. De pilot is vandaag van start gegaan. Zo’n 225 van de 250 Californische dealers nemen aan het programma deel. Ze verkopen 2009-versie van Buick, Chevrolet, GMC en Pontiac. Sommige 2010-modellen zullen ook op eBay komen. De test loopt tot 8 september. Kopers kunnen op de site bovendien zien of ze eventueel in aanmerking kopen voor de ‘cash-for-clunkers’ regeling, ofwel de slooppremie.

GM kondigde vorige week aan van plan te zijn om binnen een jaar terug op de beurs te komen. Het nieuwe GM wil vóór 10 juli 2010 nieuwe aandelen uitgeven. Het bedrijf maakt een doorstart en is voor 61 procent in handen van de Amerikaanse overheid. De rest van de aandelen zijn van de Canadese overheid (12,5 procent) , de vakbond UAW (17,5 procent) en obligatiehouders (10 procent).

Reacties

Nog even dit.
Zolang de olie maatschappijen en alles wat er op draait in stand gehouden word en er dik aan verdient word zal dit voorlopig ook zo blijven.
Milieu dat is een lachertje tegenwoordig als je om je heen ziet.
Het draait allemaal om geld en macht dus de regering kan maar beter z,n klepje houden over het milieu want de mega industrie pakken ze toch niet aan zolang het geld blijft rollen.
Auto industrieen die iets nieuws uitvinden worden door de olie maatschappijen uitgekocht patenten en ontwerpen worden overgenomen zodat die rechten in handen vallen van de olie maatschappijen en van daaruit in de doofpot gestopt.
Of er word gezegd dat de productie van zuinige auto’s in 3 of 5 jaar zal starten (dit word trouwens elke keer weer verlengd)
Een auto moet minimaal 1 op 20 rijden anders verdienen ze er geen kloten op!
Elke particuliere uitvinder word de mond gesnoerd of er word niets mee gedaan beetje vreemd he!
Nee dat is niet vreemd stel je voor dat alles wat met olie draait word lamgelegd moet je dan eens zien wat er gebeurt.
Heel wat maatschappijen kunnen sluiten werkeloosheid is niet te overzien.
Iedereen word net zolang uitgemolken tot de laatste druppel en het milieu net zo.
Nu moet de gewone burger er alles aan doen om het milieu te sparen? yeah right!
Tegen die grootmachten valt niet te boksen iedereen dekt iedereen zolang de cashflow maar binnen komt.
Dus het komt er op neer dat al dat gelul over milieu en vervuiling van auto’s een grote leugen is.
Het kan anders maar de hoge heren willen dit niet!
Dus stop dat gelul over het milieu en alles wat ermee samenhangt maar in een plek waar de zon niet schijnt.
En hou maar op met die schijn van windmolens,ledlampen,roetfilters etc etc al dat gezeik kost de burger alleen nog maar meer centen,ook dit is een leuke truc om meer geld afhandig te maken en kost op den duur nog meer.
Al met al word je constant uitgekleed met die onzin.
Keer op keer word je weer ergens toe gedwongen om het milieu te redden.
Mensen het milieu is allang niet meer te redden.
Zolang de economie welvarend draait maakt het niet uit wat het milieu hiervoor moet doorstaan.
Auto’s zijn melkkoeien,olie is zwart goud waar de hele economie zowat op draait dus zeg nou zelf.
Als ze de olie industrie lamleggen zal de economie instorten dus zolang er nog olie is zal dit ook tot de laatste druppel worden uitgebuit net zoals het milieu totdat er van beiden niks tot weinig meer over is.
En wie moet dan de pleisters gaan plakken? juist de gewone burger!

Geplaatst door: Realist op