Renault gaat elektrische Fluence in Turkije bouwen

Renault heeft besloten de productie van de elektrische Fluence te gaan produceren in de fabriek Oyak-Renault Bursa in Turkije. De productie start in de eerste helft van 2011.

De Fluence EV is op de IAA getoond als Fluence Z.E. Concept en zal worden geproduceerd op dezelfde productielijn als de benzine-versie, net zoals dat gebeurt in Maubeuge, waar Renault de benzine- en elektrische versies van de Kangoo op dezelfde lijn gaat bouwen. Deze manier van werken zal de kostprijs relatief laag houden en een succesvolle productiestart verzekeren. Anderzijds wordt een hoog kwaliteitsniveau gegarandeerd, zo meent Renault. Door de keuze voor Bursa denkt de Franse fabrikant in staat te zijn de elektrische versies voor hetzelfde geld te kunnen aanbieden als de brandstofversies.
Eigenaren van een elektrische Fluence kunnen op drie manieren de accu’s laden: met ‘standaardladen’, met snelladen (hoge spanning) en met behulp van en accuwissel door het zogenoemde quickdrop-systeem. Renault gaat de Fluence EV eerst in Denemarken en Israël op de markt brengen vanaf de eerste helft van 2011.  Renault gaat in de komende jaren een complete reeks van elektrische volumeauto’s op de markt brengen.

Renault gaat elektrische Fluence in Turkije bouwen - Automobielmanagement.nl

Renault gaat elektrische Fluence in Turkije bouwen

Renault heeft besloten de productie van de elektrische Fluence te gaan produceren in de fabriek Oyak-Renault Bursa in Turkije. De productie start in de eerste helft van 2011.

De Fluence EV is op de IAA getoond als Fluence Z.E. Concept en zal worden geproduceerd op dezelfde productielijn als de benzine-versie, net zoals dat gebeurt in Maubeuge, waar Renault de benzine- en elektrische versies van de Kangoo op dezelfde lijn gaat bouwen. Deze manier van werken zal de kostprijs relatief laag houden en een succesvolle productiestart verzekeren. Anderzijds wordt een hoog kwaliteitsniveau gegarandeerd, zo meent Renault. Door de keuze voor Bursa denkt de Franse fabrikant in staat te zijn de elektrische versies voor hetzelfde geld te kunnen aanbieden als de brandstofversies.
Eigenaren van een elektrische Fluence kunnen op drie manieren de accu’s laden: met ‘standaardladen’, met snelladen (hoge spanning) en met behulp van en accuwissel door het zogenoemde quickdrop-systeem. Renault gaat de Fluence EV eerst in Denemarken en Israël op de markt brengen vanaf de eerste helft van 2011.  Renault gaat in de komende jaren een complete reeks van elektrische volumeauto’s op de markt brengen.