Ook Daihatsu maakt met 27 procent geen beste beurt. Met beide merken zegt de single niet geassocieerd te willen worden. Daarnaast blijkt dat elf procent van de mannen het anno 2009 vervelend vindt als zijn nieuwe vriendin in een duurdere auto rijdt dan hijzelf. Dit blijkt uit een enquête van online magazine Singlessite.nl waarin singles en hun auto centraal stonden.
In tegenstelling tot Smart en Daihatsu doen andere automerken het bij de singles juist bijzonder goed. Volkswagen, BMW en Peugeot scoren hoog qua populariteit maar ook Ford, Renault en BMW genieten een positief imago binnen deze doelgroep. De single-man legt zijn prioriteiten bij de aanschaf van een nieuwe auto overigens elders dan zijn vrouwelijke equivalent. Hij selecteert een auto op de kenmerken sportief, comfortabel en stoer terwijl zij zich primair laat leiden door de prijs.
Uit de enquête komen nog meer m/v-verschillen naar voren. Zo’n elf procent van de mannen vindt het nog altijd vervelend als zijn toekomstige vriendin in een duurdere auto rijdt dan hijzelf. Dit in tegenstelling tot vrouwen: die laat het volkomen koud wie er van hen in de duurste auto rijdt. Het overgrote deel van de vrouwen (87 procent) vindt het overigens wel belangrijk dat hun toekomstige partner überhaupt een eigen auto heeft. De heren in kwestie maken zich daar dan weer minder druk om (66 procent).
Op de vraag welke `musthaves’ hun geliefde auto beslist moet bevatten blijkt stuurbekrachtiging voor beide seksen de meest essentiële te zijn. Vervolgens mag er bij de vrouwen geen radio/cd-speler ontbreken terwijl de heren niet zonder airco willen rijden. En als men de kans had om, zonder budgetbeperkingen, een nieuwe auto te mogen uitkiezen dan vallen vrouwen voor een duur type Volvo of Audi TT en dromen de mannen van een Porsche of een Aston Martin.
Singlessite.nl is in 2004 opgericht door Monique Johann in Oosterhout en zegt een onafhankelijke informatiebron te zijn voor de tweeënhalf miljoen singles in Nederland. Singlessite zegt maandelijks te worden bezocht door 35 duizend unieke bezoekers.