Dat is het resultaat van de goede samenwerking tussen de bewindvoerders, Kia Nederland, Kia Motors Europe, Mobis European Parts Center en Kia Dealer Vereniging. Drie maal per week zullen de Kia-dealers worden bevoorraad met alle onderdelen die in bestelling staan.
Cor Baltus, algemeen directeur van Kia Nederland: "Het is voor ons van het allergrootste en primaire belang dat de serviceverlening aan onze klanten optimaal blijft, en dat is nu geregeld. Daarnaast zijn er besprekingen gaande over de voortzetting van de Kia-importactiviteiten in Nederland. Kia Nederland heeft in Europa altijd bovengemiddeld goed gepresteerd. Bovendien is het modelprogramma met de nieuwe Soul, de toepassing van ‘groene’ technologieën en de geplande nieuwe modellen volledig berekend op de toekomst. De belangstelling van diverse partijen is dan ook groot."
Dat is mooi en een zeer goede zaak want Kia is denk ik een gezond merk. Alleen mis ik even de betalingen aan het personeel want om die gemotiveerd te houden zal je ook die moeten betalen want voor niks gaat de zon op (of je vliegtuig)
En vergeet ook niet de toeleveranciers die al een tijd niet betaald worden en welke ook afhankelijk zijn van de betalingen van Frits en bedrijven…Ook daar zijn hardwerkende mensen die hierdoor geen salaris ontvangen hebben!
Het zou juist op zn plaats zijn als de dealers worden bedankt in bovengenoemd stukje p.r. Als ik het goed begrepen heb van mijn kia dealer moeten zij voorlopig een geldelijk voorschot doen !! om dit allemaal mogelijk te maken. De importeurs vergeten zelfs nu nog steeds de dealers, die juist voor de tevreden klanten zorgen. Niks ode aan de importeur, maar : Kia dealers, zet’um op mensen!!
Volgens mij mogen de dealers, klanten, personeel en bovenal Kia zelf bijzonder dankbaar zijn met een directeur als Baltus; mensen zoals hij kom je maar weinig tegen!
Niets ode aan KIA importeur, door inzet van de dealers kon het proces doorlopen.Financiele risico’s werden gedragen door de dealer en nu de importeur met de eer strijken?