Hyundai koopt billboards en zet er niks op

De opmerkelijkste autoreclamestunt komt dit jaar van Hyundai. Het Zuid- Koreaanse automerk kocht namelijk alle advertentieruimte in een nieuw metrostation naast zijn hoofdkantoor. Doel: non-advertising.

Hyundai laat de billboards namelijk bijna helemaal leeg. Er is alleen een klein fotootje van een auto te vinden, het logo en de tekst dat er al te veel reclame is en dat ze mensen tegemoet willen komen met minder opvallende reclame. Letterlijk: ‘The world is flooded with too many ads. For a short while, we want to leave it empty for you’. De billboardruimte wordt de komende drie jaar gebruikt door Hyundai Card (creditcards) en Hyuandai Capital (autoleningen). Dat kost Hyundai omgerekend zo’n 1,7 miljoen euro.
In 2005 had Philips ook eens zo’n actie. Het bedrijf kocht toen alle reclametijd op tijdens het Amerikaanse nieuwsprogramma ‘60 Minutes’. Ze gaven de helft van de reclametijd terug aan de programmamakers, met als resultaat dat er minder reclameblokken waren en langere items. Als gevolg van de extra zendtijd kunnen de eerste twee programma-onderdelen voortaan zonder commerciële onderbreking uitgezonden worden. (bron: Wall Street Journal, marketingblog Idealize en Marketing Online)

 

Hyundai koopt billboards en zet er niks op - Automobielmanagement.nl

Hyundai koopt billboards en zet er niks op

De opmerkelijkste autoreclamestunt komt dit jaar van Hyundai. Het Zuid- Koreaanse automerk kocht namelijk alle advertentieruimte in een nieuw metrostation naast zijn hoofdkantoor. Doel: non-advertising.

Hyundai laat de billboards namelijk bijna helemaal leeg. Er is alleen een klein fotootje van een auto te vinden, het logo en de tekst dat er al te veel reclame is en dat ze mensen tegemoet willen komen met minder opvallende reclame. Letterlijk: ‘The world is flooded with too many ads. For a short while, we want to leave it empty for you’. De billboardruimte wordt de komende drie jaar gebruikt door Hyundai Card (creditcards) en Hyuandai Capital (autoleningen). Dat kost Hyundai omgerekend zo’n 1,7 miljoen euro.
In 2005 had Philips ook eens zo’n actie. Het bedrijf kocht toen alle reclametijd op tijdens het Amerikaanse nieuwsprogramma ‘60 Minutes’. Ze gaven de helft van de reclametijd terug aan de programmamakers, met als resultaat dat er minder reclameblokken waren en langere items. Als gevolg van de extra zendtijd kunnen de eerste twee programma-onderdelen voortaan zonder commerciële onderbreking uitgezonden worden. (bron: Wall Street Journal, marketingblog Idealize en Marketing Online)