Nieuwe spelregels Bovag Garantie

Een autobedrijf dat wil adverteren met een occasion zonder Bovag Garantie – de ‘meeneemprijs’ – mag met ingang van 2009 in de advertentie geen gebruik maken van het Bovag-logo.

Dat is een van de nieuwe "spelregels" die de afdelingen Onafhankelijke Autobedrijven en Autodealers hebben opgesteld. De nieuwe eisen moeten Bovag-autobedrijven helpen zich in de occasionmarkt te onderscheiden op de aspecten betrouwbaarheid en zekerheid. "Als we op dezelfde voet doorgaan, betekent Bovag Garantie over drie jaar niks meer", aldus Bertho Eckhardt, voorzitter van Bovag Onafhankelijke Autobedrijven.

Afgesproken is daarom onder meer dat advertenties op internet vanaf 1 januari 2009 volledig transparant moeten zijn en dat Bovag Garantie de norm is. Verder is een Bovag-lid bij een meeneemprijs verplicht ook de prijs mét Bovag Garantie te vermelden, zodat de consument weet waar hij aan toe is. In dat kader gaat ook de verplichting gelden om in advertenties (zowel op internet als elders) de afleveringskosten te vermelden. Zo kan de consument aan de hand van de advertentie altijd zijn totaalprijs bepalen.

Eckhardt ziet Bovag Garantie als een "kroonjuweel", dat waar nodig bescherming verdient. Om die reden kunnen Bovag-bedrijven die meer dan vijftig procent van hun occasionvoorraad aanbieden zonder Bovag Garantie rekenen op een waarschuwing. Mocht daarna geen verbetering optreden, dan is opzegging van het Bovag-lidmaatschap de uiterste sanctie.

 

Reacties

Bovenstaande is een goed plan laat het kaf van het koren zichtbaar scheiden, ik werk reeds jaren met Bovag garantie en prijzen incl. de aflevering en apk en op lange termijn win je klanten door goede producten en klantvriendelijkheid

Geplaatst door: peter verhagen op

Op zich een mooi streven. En ik ben ook van mening dat alle aangesloten bedrijven LIEVER NIKS ANDERS zouden willen doen. Het zou alleen voor de BOVAG pleiten als ze is met maatregelen komen om de niet leden die er goedkoper vanaf komen omdat ze geen garantie geven van de prominente websites te weren. Mijnsinziens blijft het voor de consument lastig om hier zelf een schifting in te maken. Wij vakmensen weten wel hoe het zit. Alleen is helaas de tendens om bovenaan te staan op internet belangerijker geworden en zullen we ook concessies in de prijs moeten gaan doen om mee te blijven spelen, alleen is de service waar we voor willen staan met BOVAG garantie zo langzamerhand wel een bottle neck aan het worden om nog een beetje rendement te kunnen draaien. Bovag garantie is jaren geleden verleng van 3 naar 6 maanden, maar de garantie kosten met de huidige auto’s zijn wel 3x zo hoog geworden met alle electronica aan boord. Dus waar zit de marge dan nog???

Geplaatst door: Jan-Willem Noordzij op
Nieuwe spelregels Bovag Garantie - Automobielmanagement.nl

Nieuwe spelregels Bovag Garantie

Een autobedrijf dat wil adverteren met een occasion zonder Bovag Garantie – de ‘meeneemprijs’ – mag met ingang van 2009 in de advertentie geen gebruik maken van het Bovag-logo.

Dat is een van de nieuwe "spelregels" die de afdelingen Onafhankelijke Autobedrijven en Autodealers hebben opgesteld. De nieuwe eisen moeten Bovag-autobedrijven helpen zich in de occasionmarkt te onderscheiden op de aspecten betrouwbaarheid en zekerheid. "Als we op dezelfde voet doorgaan, betekent Bovag Garantie over drie jaar niks meer", aldus Bertho Eckhardt, voorzitter van Bovag Onafhankelijke Autobedrijven.

Afgesproken is daarom onder meer dat advertenties op internet vanaf 1 januari 2009 volledig transparant moeten zijn en dat Bovag Garantie de norm is. Verder is een Bovag-lid bij een meeneemprijs verplicht ook de prijs mét Bovag Garantie te vermelden, zodat de consument weet waar hij aan toe is. In dat kader gaat ook de verplichting gelden om in advertenties (zowel op internet als elders) de afleveringskosten te vermelden. Zo kan de consument aan de hand van de advertentie altijd zijn totaalprijs bepalen.

Eckhardt ziet Bovag Garantie als een "kroonjuweel", dat waar nodig bescherming verdient. Om die reden kunnen Bovag-bedrijven die meer dan vijftig procent van hun occasionvoorraad aanbieden zonder Bovag Garantie rekenen op een waarschuwing. Mocht daarna geen verbetering optreden, dan is opzegging van het Bovag-lidmaatschap de uiterste sanctie.

 

Reacties

Bovenstaande is een goed plan laat het kaf van het koren zichtbaar scheiden, ik werk reeds jaren met Bovag garantie en prijzen incl. de aflevering en apk en op lange termijn win je klanten door goede producten en klantvriendelijkheid

Geplaatst door: peter verhagen op

Op zich een mooi streven. En ik ben ook van mening dat alle aangesloten bedrijven LIEVER NIKS ANDERS zouden willen doen. Het zou alleen voor de BOVAG pleiten als ze is met maatregelen komen om de niet leden die er goedkoper vanaf komen omdat ze geen garantie geven van de prominente websites te weren. Mijnsinziens blijft het voor de consument lastig om hier zelf een schifting in te maken. Wij vakmensen weten wel hoe het zit. Alleen is helaas de tendens om bovenaan te staan op internet belangerijker geworden en zullen we ook concessies in de prijs moeten gaan doen om mee te blijven spelen, alleen is de service waar we voor willen staan met BOVAG garantie zo langzamerhand wel een bottle neck aan het worden om nog een beetje rendement te kunnen draaien. Bovag garantie is jaren geleden verleng van 3 naar 6 maanden, maar de garantie kosten met de huidige auto’s zijn wel 3x zo hoog geworden met alle electronica aan boord. Dus waar zit de marge dan nog???

Geplaatst door: Jan-Willem Noordzij op