Renault Finesse Haarlem: koop Laguna, krijg een Twingo

Renault-dealer Finesse in Haarlem biedt klanten die een Laguna uit voorraad kopen een nieuwe Twingo aan voor 999 euro.

Vestigingsmanager Marcel van Ikelen wijst in het Haarlems Dagblad op de drastische verkoopdaling in de branche. "Dure auto’s hangen om je nek. We hebben snel geld nodig, want bij de bank hoeven we momenteel niet aan te kloppen. Daar krijgen we te horen dat we eerst de handelsvoorraad maar eens moeten terugschroeven."

Ook bekent hij schroom te hebben gevoeld toen in een brainstormsessie het idee naar voren kwam. "Ik was bang dat het schade zou doen aan ons imago. Het is toch armoe. Anderzijds is dit de tijd om snel te schakelen."

De actie heeft betrekking op vier voorraad-Laguna’s en heeft een korte looptijd: tot en met komende zaterdag. "Dit werkt alleen als je het kort en heftig doet." Er zouden inmiddels drie klanten met serieuze belangstelling in de showroom van Finesse zijn geweest.

Enkele dagen terug kwam Renault-dealer Hans Jongerius ook met een opmerkelijke actie. Hij gaf bij aanschaf van een nieuwe Espace uit voorraad een rijklare Twingo Acces cadeau. Wie de Twingo niet wil, krijgt zevenduizend euro korting. Nogmaals Van Ikelen: "Er zijn nu drie Renaultdealers in Nederland aan het stunten, daar zijn wij er één van. Met dit verschil, dat wij de aanbieding doen bij de aankoop van een Laguna."

Reacties

Ga zo door en help de hele markt om zeep, zo denkt de particulier helemaal dat er veel geld verdient wordt bij de dealers.

Geplaatst door: M Bruin op

Waarom niet ouderwets je klanten bellen, mailen, of in de werkplaats aanspreken bij een beurt. Hierdoor bereik je m.i. veel meer. Je kan de klant dan eerlijk, maar ook commercieel uitleggen waarom je aktief bent. Kijk beste klant: ik moet nog 4 Laguna’s kwijt. Ieder weldenkend mens weet dat een autobedrijf auto’s wil- en moet verkopen, maar niet 1 klant gaat er van uit dat je ze weggeeft! Met echt verkopen kweek je goodwil en volgt het gunnen vanzelf. Echt verkopen mijne dames en heren, is het devies. Misschien moet ik jullie maar eens uit komen leggen, wat echt verkopen is, i.p.v. de markt nodeloos verstoren en op termijn kapot maken.

Geplaatst door: P. Buitendijkj op

Dit komt wel professioneel over bij de klanten van Finesse. De bank heeft geen vertrouwen meer in het bedrijf en de handelsvoorraad moet afgebouwd worden. Dus geven we 4 Laguna’s ver onder de inkoopprijs weg. Is dan het probleem weg? Klanten die daar hun nieuwe auto nog moeten afnemen raad ik aan om contant te betalen op moment van afleveren. Je wil het toch niet meemaken dat de bank je auto weghaalt als je al betaald hebt maar nog niet afgeleverd is. Dhr. Van Ikelen raad ik aan om zijn brainstormsessies wat langer te laten duren en een communicatiecursus te gaan volgen. 1 stukje tekst kan kapot maken wat je in jaren denkt te hebben opgebouwd.

Geplaatst door: piet van de wiel op

Als men denkt met dit soort acties zieltjes te kunnen winnen bij de klanten, heeft men het goed mis. Met zulke acties, wat volgens Dhr van Ikelen, snel schakelen is, heeft deze meneer het goed mis! Misschien heeft hij een cursus logisch denken nodig, om in te zien dat met zulke acties het merk-imago compleet vernield wordt en niet meer serieus genomen zal worden door klanten…Een collega dealer van dit bedrijf heeft ook al zo’n kunstje geflikt en heeft hier zelfs het landelijke nieuws mee gehaald, nou daar mag men trots op zijn hoor! Misschien moet zulke dealers het dealerschap ontnomen worden door de importeur, met zulke mensen heb je moordenaars in huis voor de andere GOEDE dealers!!!! Importeurs: open jullie ogen en neem actie tegen zulke bedrijven……

Geplaatst door: J. van der Geest op

Dat deze dealer van zijn Laguna’s afwil is best begrijpelijk. En goed nieuws is geen nieuws. Door deze actie is hij wel zijn Laguna’s kwijt. Ik begrijp dat merkafbreuk in het spel is en dat andere dealers hier niet op zitten te wachten, maar misschien hebben zij wel zitten slapen.

Geplaatst door: Bjorn de Geest op
Renault Finesse Haarlem: koop Laguna, krijg een Twingo - Automobielmanagement.nl

Renault Finesse Haarlem: koop Laguna, krijg een Twingo

Renault-dealer Finesse in Haarlem biedt klanten die een Laguna uit voorraad kopen een nieuwe Twingo aan voor 999 euro.

Vestigingsmanager Marcel van Ikelen wijst in het Haarlems Dagblad op de drastische verkoopdaling in de branche. "Dure auto’s hangen om je nek. We hebben snel geld nodig, want bij de bank hoeven we momenteel niet aan te kloppen. Daar krijgen we te horen dat we eerst de handelsvoorraad maar eens moeten terugschroeven."

Ook bekent hij schroom te hebben gevoeld toen in een brainstormsessie het idee naar voren kwam. "Ik was bang dat het schade zou doen aan ons imago. Het is toch armoe. Anderzijds is dit de tijd om snel te schakelen."

De actie heeft betrekking op vier voorraad-Laguna’s en heeft een korte looptijd: tot en met komende zaterdag. "Dit werkt alleen als je het kort en heftig doet." Er zouden inmiddels drie klanten met serieuze belangstelling in de showroom van Finesse zijn geweest.

Enkele dagen terug kwam Renault-dealer Hans Jongerius ook met een opmerkelijke actie. Hij gaf bij aanschaf van een nieuwe Espace uit voorraad een rijklare Twingo Acces cadeau. Wie de Twingo niet wil, krijgt zevenduizend euro korting. Nogmaals Van Ikelen: "Er zijn nu drie Renaultdealers in Nederland aan het stunten, daar zijn wij er één van. Met dit verschil, dat wij de aanbieding doen bij de aankoop van een Laguna."

Reacties

Ga zo door en help de hele markt om zeep, zo denkt de particulier helemaal dat er veel geld verdient wordt bij de dealers.

Geplaatst door: M Bruin op

Waarom niet ouderwets je klanten bellen, mailen, of in de werkplaats aanspreken bij een beurt. Hierdoor bereik je m.i. veel meer. Je kan de klant dan eerlijk, maar ook commercieel uitleggen waarom je aktief bent. Kijk beste klant: ik moet nog 4 Laguna’s kwijt. Ieder weldenkend mens weet dat een autobedrijf auto’s wil- en moet verkopen, maar niet 1 klant gaat er van uit dat je ze weggeeft! Met echt verkopen kweek je goodwil en volgt het gunnen vanzelf. Echt verkopen mijne dames en heren, is het devies. Misschien moet ik jullie maar eens uit komen leggen, wat echt verkopen is, i.p.v. de markt nodeloos verstoren en op termijn kapot maken.

Geplaatst door: P. Buitendijkj op

Dit komt wel professioneel over bij de klanten van Finesse. De bank heeft geen vertrouwen meer in het bedrijf en de handelsvoorraad moet afgebouwd worden. Dus geven we 4 Laguna’s ver onder de inkoopprijs weg. Is dan het probleem weg? Klanten die daar hun nieuwe auto nog moeten afnemen raad ik aan om contant te betalen op moment van afleveren. Je wil het toch niet meemaken dat de bank je auto weghaalt als je al betaald hebt maar nog niet afgeleverd is. Dhr. Van Ikelen raad ik aan om zijn brainstormsessies wat langer te laten duren en een communicatiecursus te gaan volgen. 1 stukje tekst kan kapot maken wat je in jaren denkt te hebben opgebouwd.

Geplaatst door: piet van de wiel op

Als men denkt met dit soort acties zieltjes te kunnen winnen bij de klanten, heeft men het goed mis. Met zulke acties, wat volgens Dhr van Ikelen, snel schakelen is, heeft deze meneer het goed mis! Misschien heeft hij een cursus logisch denken nodig, om in te zien dat met zulke acties het merk-imago compleet vernield wordt en niet meer serieus genomen zal worden door klanten…Een collega dealer van dit bedrijf heeft ook al zo’n kunstje geflikt en heeft hier zelfs het landelijke nieuws mee gehaald, nou daar mag men trots op zijn hoor! Misschien moet zulke dealers het dealerschap ontnomen worden door de importeur, met zulke mensen heb je moordenaars in huis voor de andere GOEDE dealers!!!! Importeurs: open jullie ogen en neem actie tegen zulke bedrijven……

Geplaatst door: J. van der Geest op

Dat deze dealer van zijn Laguna’s afwil is best begrijpelijk. En goed nieuws is geen nieuws. Door deze actie is hij wel zijn Laguna’s kwijt. Ik begrijp dat merkafbreuk in het spel is en dat andere dealers hier niet op zitten te wachten, maar misschien hebben zij wel zitten slapen.

Geplaatst door: Bjorn de Geest op