Renault stapt in occasionplatform heycar

Renault Group heeft een belang genomen in het Duitse online occasionplatform heycar. Het oorspronkelijk door Volkswagen opgezette heycar, waar ook Daimler in deelneemt, is inmiddels actief in Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. Hoeveel geld met de deal is gemoeid wordt niet bekend gemaakt.

heycar, officieel de Mobility Trader Holding GmbH, is in 2017 opgericht in Duitsland in samenwerking met de Duitse dealerorganisatie VAPS, het Volkswagen und Audi Partnerverband. “Met een groot aantal dealergroepen van verschillende merken op rond de 5.000 locaties en meer dan 380.000 voertuigen in voorraad, verkoopt heycar gebruikte kwaliteitsvoertuigen online door professionals aan consumenten (B2C),’’ legt Renault uit.

Carizy

Renault Group zal, samen met haar dealers, actief bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het heycar-platform in Europa door haar voorraad gebruikte voertuigen online te zetten. Ook worden de activiteiten van Carizy, de Franse marktleider in de C2C-autohandel die sinds 2018 tot de Renault Group behoort, in heycar ingebracht. Het is daarbij de bedoeling het Duitse platform ook in te voeren in Frankrijk.

Waardecreatie

CEO Luca de Meo van Renault Group: “We zijn erg blij met dit project met heycar dat in een paar jaar tijd een sleutelspeler in de online distributie van gebruikte voertuigen is geworden. Deze overeenkomst loopt parallel met de strategie van Renault Group om de waardecreatie in elk stadium van de levenscyclus van een voertuig te verhogen.’’

Lees ook:
Renault stapt in abonnementen gebruikte auto’s

Renault stapt in occasionplatform heycar - Automobielmanagement.nl

Renault stapt in occasionplatform heycar

Renault Group heeft een belang genomen in het Duitse online occasionplatform heycar. Het oorspronkelijk door Volkswagen opgezette heycar, waar ook Daimler in deelneemt, is inmiddels actief in Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. Hoeveel geld met de deal is gemoeid wordt niet bekend gemaakt.

heycar, officieel de Mobility Trader Holding GmbH, is in 2017 opgericht in Duitsland in samenwerking met de Duitse dealerorganisatie VAPS, het Volkswagen und Audi Partnerverband. “Met een groot aantal dealergroepen van verschillende merken op rond de 5.000 locaties en meer dan 380.000 voertuigen in voorraad, verkoopt heycar gebruikte kwaliteitsvoertuigen online door professionals aan consumenten (B2C),’’ legt Renault uit.

Carizy

Renault Group zal, samen met haar dealers, actief bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het heycar-platform in Europa door haar voorraad gebruikte voertuigen online te zetten. Ook worden de activiteiten van Carizy, de Franse marktleider in de C2C-autohandel die sinds 2018 tot de Renault Group behoort, in heycar ingebracht. Het is daarbij de bedoeling het Duitse platform ook in te voeren in Frankrijk.

Waardecreatie

CEO Luca de Meo van Renault Group: “We zijn erg blij met dit project met heycar dat in een paar jaar tijd een sleutelspeler in de online distributie van gebruikte voertuigen is geworden. Deze overeenkomst loopt parallel met de strategie van Renault Group om de waardecreatie in elk stadium van de levenscyclus van een voertuig te verhogen.’’

Lees ook:
Renault stapt in abonnementen gebruikte auto’s