BCA gaat in beslag genomen auto’s veilen

Veilinghuis BCA gaat auto’s veilen die door incassobureau GGN in beslag zijn genomen. Doel van de samenwerking is om een zo hoog mogelijke opbrengst te genereren voor opdrachtgevers van GGN en schuldenaars.

GGN, een van de grootste incassobureaus van Nederland, kon in beslag genomen voertuigen tot voor kort alleen direct aan handelaren aanbieden. Onder tijdsdruk brachten handelaren een bod uit en het voertuig werd direct gegund aan de hoogste bieder, meestal voor een bedrag ver onder de marktwaarde. Volgens BCA profiteren zowel de opdrachtgever van GGN als de schuldenaar nu van de nieuwe samenwerking, ‘omdat is gebleken dat de opbrengst in veel gevallen tot wel twee keer zo hoog is’.

Grote marge

Matthijs Brekelmans, ambtelijk toezichthouder en gerechtsdeurwaarder bij GGN: “Uit analyse van de verkopen uit het verleden, werd duidelijk dat er nog een grote marge zat tussen de opbrengsten van een verkoop en de marktconforme handelswaarde van de auto. Door ons nieuwe initiatief hebben we de opbrengst van het voertuig weten te verdubbelen. Ondanks de harde maatregel van beslaglegging op een voertuig, is de schuldenaar ermee geholpen als de verkoop meer oplevert. De schuld kan dan immers eerder worden afgelost, dus ook voor de opdrachtgever is dit een voordeel”.

Maatschappelijk verantwoord

Na een succesvolle pilot is een intensieve samenwerking ontstaat tussen BCA en GGN. Harm Verschoor, accountmanager van BCA, is trots. “We hopen op zo min mogelijk beslagleggingen, maar de samenwerking is zo ingericht dat we een groei makkelijk aankunnen.”

Lees ook:
Eigenaar BCA en CarNext wil Britse dealer kopen

BCA gaat in beslag genomen auto’s veilen - Automobielmanagement.nl

BCA gaat in beslag genomen auto’s veilen

Veilinghuis BCA gaat auto’s veilen die door incassobureau GGN in beslag zijn genomen. Doel van de samenwerking is om een zo hoog mogelijke opbrengst te genereren voor opdrachtgevers van GGN en schuldenaars.

GGN, een van de grootste incassobureaus van Nederland, kon in beslag genomen voertuigen tot voor kort alleen direct aan handelaren aanbieden. Onder tijdsdruk brachten handelaren een bod uit en het voertuig werd direct gegund aan de hoogste bieder, meestal voor een bedrag ver onder de marktwaarde. Volgens BCA profiteren zowel de opdrachtgever van GGN als de schuldenaar nu van de nieuwe samenwerking, ‘omdat is gebleken dat de opbrengst in veel gevallen tot wel twee keer zo hoog is’.

Grote marge

Matthijs Brekelmans, ambtelijk toezichthouder en gerechtsdeurwaarder bij GGN: “Uit analyse van de verkopen uit het verleden, werd duidelijk dat er nog een grote marge zat tussen de opbrengsten van een verkoop en de marktconforme handelswaarde van de auto. Door ons nieuwe initiatief hebben we de opbrengst van het voertuig weten te verdubbelen. Ondanks de harde maatregel van beslaglegging op een voertuig, is de schuldenaar ermee geholpen als de verkoop meer oplevert. De schuld kan dan immers eerder worden afgelost, dus ook voor de opdrachtgever is dit een voordeel”.

Maatschappelijk verantwoord

Na een succesvolle pilot is een intensieve samenwerking ontstaat tussen BCA en GGN. Harm Verschoor, accountmanager van BCA, is trots. “We hopen op zo min mogelijk beslagleggingen, maar de samenwerking is zo ingericht dat we een groei makkelijk aankunnen.”

Lees ook:
Eigenaar BCA en CarNext wil Britse dealer kopen