“2021 was opnieuw een jaar van sterke groei voor AUTO1.com en tevens voor veel van de meer dan 60.000 autobedrijven die in Europa zaken met ons doen. Met meer dan 500 drop-off locaties in Europa bevinden we ons in de positie om duizenden auto’s per week te verhandelen,” zegt Roy van Leeuwen, Vice President AUTO1 Group Nederland.
Remarketing
In 2021 breidde AUTO1.com het aanbod van gebruikte auto’s uit via wijkopenautos.nl en haar zustermerken en voegde ook meer B2B-partners en -transacties toe aan de remarketingactiviteiten. Hoewel de algemene remarketingsector vorig jaar werd beïnvloed door minder lease-retouren en minder inruil, kon AUTO1.com zijn remarketingactiviteiten naar eigen zeggen met 46 procent laten groeien.
“Ons remarketing succes kan niet alleen worden afgemeten aan onze groei, maar ook aan het verwelkomen van remarketingpartners zoals Volvo en Allane Mobility Group, die zich onlangs bij ons platform hebben aangesloten,” aldus Ruben Veldkamp, Director Sales & Remarketing AUTO1.com.
Lees ook:
AUTO1.com: online in- en verkoop kreeg de afgelopen jaren een flinke boost