Met de gebundelde krachten van Auto Trader en AutoWeek maakt MSN nu gebruik van het complete aanbod aan informatie die beide partijen kunnen aanbieden. De samenwerking betekent voor Auto Trader een verdere versterking van haar marktpositie. Bas Ysbrandy, channel manager van MSN: "We willen onze bezoekers zo breed mogelijk informeren. Het grote voordeel van deze partnerovereenkomst is dat we alle relevante auto informatie via één partij verkrijgen. In deze combinatie kunnen bezoekers in de achtergrondartikelen die we via AutoWeek publiceren meteen doorklikken naar actuele advertenties over nieuwe en gebruikte auto’s op AutoTrader.nl."

Directeur Jan Wouter Kleinjan van Auto Trader: "Met een bereik van vier miljoen unieke bezoekers per maand is MSN de juiste partner die aansluit bij de koers die we in 2010 hebben ingezet. Het bereiken van nog meer potentiële kopers en het kunnen aanbieden van een breed scala aan informatie over mobiliteit altijd en overal daar waar de consument zijn auto zoekt. MSN is daarom een belangrijke schakel binnen onze strategie om de consument via verschillende kanalen te bereiken."