De special is gericht op racing, rally, karting en autocross op vooral nationaal, maar ook internationaal niveau en brengt reportages, interviews, foto’s, nieuwtjes en achtergrondverhalen  AutoWeek AutoSport wordt bovendien doorgeplaatst in het iPad-magazine en komt voor het eerst uit in de AutoWeek 16 van 20 april. Vervolgens verschijnt de special op 25 mei, 15 juni, 3 augustus, 31 augustus en 12 oktober. Het tijdschrift van Sanoma komt dit jaar bovendien met vijf losse specials: tweemaal over klassieke auto’s en youngtimers, een eenmaal over occasions, supercars en (zomer)vakantie.
Hoofdredacteur Robert van den Ham is verheugd dat uitgever Sanoma Media zijn redactie de kans geeft in het gat in de markt te springen: “Door de special gratis bij te sluiten in AutoWeek, bieden we met name de nationale autosport een enorm bereik. Bij het bepalen van de verschijningsdata hebben we immers gekeken naar de kalender van Circuit Park Zandvoort en de grotere internationale auto-events waar ook Nederlanders aan de start verschijnen.” Over de bladformule wil hij verder nog niet al teveel prijsgeven. “Houd het maar op een bijzondere mix tussen mens en machine.”
Van den Ham is verder in z’n nopjes met het feit dat de website van AutoWeek populair blijkt: “De uitgebreide aandacht die we op de openingsdag aan de Autosalon van Geneve hebben besteed, heeft geresulteerd in een recordaantal pageviews, namelijk 1,1 miljoen. De videoreportages werden op die recorddag bijna 47 duizend keer bekeken.”  Begin dit jaar vestigde de website ook een record: in januari bedroeg het aantal unieke bezoekers 1,86 miljoen.