Duitse automobilist wantrouwt rekening garage

Bijna zeventig procent van de Duitse automobilisten gelooft dat de rekening van de werkplaats niet correct is.

Dat meldt de website inspekto.de, die zich kort geleden profileerde als online check van offertes en facturen. De portal vroeg de mening van vijfhonderd automobilisten. Van de groep wantrouwende eigenaren gaf twaalf procent aan dat volgens hen meer dan de helft van de rekeningen fouten bevat.

Een van de andere uitkomsten is dat zestig procent zegt van garage te wisselen indien hen dat circa tien procent aan kosten zou schelen. Drie vierde van de ondervraagden is van mening een betere deal te kunnen maken voor reparatie en onderhoud als ze zelf zouden beschikken over meer vakkennis.

Op de website van Inspekto kunnen consumenten hun facturen en offertes uploaden, waarna binnen 24 uur een onderbouwde analyse retour wordt gestuurd. Volgens initiatiefnemer Chris Möller kan zijn portal ook voor autobedrijven een stimulans zijn. Hij spreekt van "een geweldige mogelijkheid om zich te presenteren. Een rekening die niet op bezwaren stuit geldt als een bewijs van kwaliteit."

Reacties

Dat gevoel heb ik in Nederland al sinds jaren. Ongeacht het merk, voorbeelden ten over.
Arnold van Nierop

Geplaatst door: A. van Nierop op

Zeker bij dealers wordt alles met vast codes/arbeidstijden gefactureerd ongeacht hoelang ze over een reparatie doen, dus dat het niet “klopt” kan daar eigenlijk niet
door de hoge uurlonenblijven de rekeningen daar natuurlijk wel hoog in verlijking tot het universele kanaal 100, om zo’n 60,-

Geplaatst door: marcel op

Ongeacht of dit per geval klopt of niet: het bewijst dat garagebedrijven veel te weinig moeite doen de rekening écht uit te leggen, in Jip-en-Janneke-taal.

Geplaatst door: Aart van der Haagen op
Duitse automobilist wantrouwt rekening garage - Automobielmanagement.nl

Duitse automobilist wantrouwt rekening garage

Bijna zeventig procent van de Duitse automobilisten gelooft dat de rekening van de werkplaats niet correct is.

Dat meldt de website inspekto.de, die zich kort geleden profileerde als online check van offertes en facturen. De portal vroeg de mening van vijfhonderd automobilisten. Van de groep wantrouwende eigenaren gaf twaalf procent aan dat volgens hen meer dan de helft van de rekeningen fouten bevat.

Een van de andere uitkomsten is dat zestig procent zegt van garage te wisselen indien hen dat circa tien procent aan kosten zou schelen. Drie vierde van de ondervraagden is van mening een betere deal te kunnen maken voor reparatie en onderhoud als ze zelf zouden beschikken over meer vakkennis.

Op de website van Inspekto kunnen consumenten hun facturen en offertes uploaden, waarna binnen 24 uur een onderbouwde analyse retour wordt gestuurd. Volgens initiatiefnemer Chris Möller kan zijn portal ook voor autobedrijven een stimulans zijn. Hij spreekt van "een geweldige mogelijkheid om zich te presenteren. Een rekening die niet op bezwaren stuit geldt als een bewijs van kwaliteit."

Reacties

Dat gevoel heb ik in Nederland al sinds jaren. Ongeacht het merk, voorbeelden ten over.
Arnold van Nierop

Geplaatst door: A. van Nierop op

Zeker bij dealers wordt alles met vast codes/arbeidstijden gefactureerd ongeacht hoelang ze over een reparatie doen, dus dat het niet “klopt” kan daar eigenlijk niet
door de hoge uurlonenblijven de rekeningen daar natuurlijk wel hoog in verlijking tot het universele kanaal 100, om zo’n 60,-

Geplaatst door: marcel op

Ongeacht of dit per geval klopt of niet: het bewijst dat garagebedrijven veel te weinig moeite doen de rekening écht uit te leggen, in Jip-en-Janneke-taal.

Geplaatst door: Aart van der Haagen op