Dat blijkt uit de 2012 JD Power Dealer Satisfaction Survey.

De resultaten zijn deze week gepubliceerd in het consumentenmagazine What Car? Gepeild werd de mening van vijftienduizend automobilisten die afgelopen jaar naar de merkdealer waren geweest. Niet de auto’s maar de dienstverlening stond centraal – van vakmanschap tot vriendelijkheid. De resultaten staan in een overzicht van 27 merken met een dealernetwerk in het Verenigd Koninkrijk.

Met een gemiddelde score van 86.1 procent laat Jaguar twee Japanse merken met een reputatie op het gebied van kwaliteit achter zich:  Lexus (83,6 procent) en Toyota (82.4 procent). De top-vijf wordt gecompleteerd door Mercedes-Benz (82,2) en Honda (81.9). De Jaguar-rijders waren vooral lovend over de bedrijfsleiding, de schoonheid, het comfort en vakmanschap van hun dealers. De hoogte van de rekening daarentegen werd nog wel eens onderwerp van kritiek. Ook in een ander recent kwaliteitsonderzoek van JD Power onder auto-eigenaren eindigde Jaguar bovenaan.