Aan de peiling op de website van Automobiel Management stond de stelling ‘Het is voorgoed afgelopen met de AutoRAI’. Daarop gaven 263 mensen hun mening en 54 procent van hen denkt dat het inderdaad voorgoed is afgelopen met AutoRAI. Een percentage van 43 denkt van niet en drie procent van de stemmers heeft er geen mening over. Voor de Amsterdamse beurs was te weinig belangstelling van de merkorganisaties waardoor men de organisatie tot afgelasting besloot.

De Autosalon van Brussel ging wel gewoon door en trok over de eerste drie dagen al 125 duizend bezoekers. Dat aantal lag vijftien procent hoger dan tijdens de aflevering van twee jaar geleden. De Belgische auto- en motortentoonstelling blijft nog tot en met zondag 20 januari geopend. ‘’Het loopt geweldig goed. Het is prettig druk, met de animaties en stunts in de motorpaleizen als één van de succesnummers", meldde communicatiedirecteur Joost Kaesemans van autokoepelorganisatie Febiac na het eerste weekend. De Belgen houden dit (oneven) jaar een zogenoemde ‘kleine autosalon’ waar de nadruk vooral ligt op bestelauto’s, vrijetijdsvoertuigen, motoren en dit jaar voor het eerst ook op fietsen. In de even jaren wordt in Brussel dan weer een grote autosalon gehouden. Febiac heeft er nooit ook maar aan gedacht het evenement af te gelasten.