Rapport UK: veel klachten consument over vrije garage

Het onafhankelijke autobedrijf is een van de sectoren waarover consumenten in het Verenigd Koninkrijk het vaakst klagen.

Van april 2012 tot en met vorige maand registreerde The Citizen’s Advice Bureau’s Consumer Line bijna 11,5 duizend klachten. Ook mensen die een occasion kochten bij een onafhankelijke garage meldden over die transactie hun ongenoegen. Van de 45.425 klachten hadden er ruim 34 duizend betrekking op mankementen. Ruim 7,5 duizend klachten betreffen bedrijven die een franchiseformule hanteren (5.394 defecten); 4.493 (2.577 defecten) gaan over particuliere verkopers.

Volgens brancheorganisatie IGA (Independent Garage Association) zijn de uitkomsten niet representatief voor hoe het er echt aan toe gaat bij het onafhankelijke autobedrijf. "Al onze leden onderschrijven een gedragscode om klanten te verzekeren van de beste dienstverlening", stelt directeur Stuart James. Hij wil daarom graag in gesprek met het CAB. Een woordvoerder van de consumentenorganisatie zegt de uitnodiging graag te aanvaarden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

“Liever de Dealer”??

Geplaatst door: Marcel op
Rapport UK: veel klachten consument over vrije garage - Automobielmanagement.nl

Rapport UK: veel klachten consument over vrije garage

Het onafhankelijke autobedrijf is een van de sectoren waarover consumenten in het Verenigd Koninkrijk het vaakst klagen.

Van april 2012 tot en met vorige maand registreerde The Citizen’s Advice Bureau’s Consumer Line bijna 11,5 duizend klachten. Ook mensen die een occasion kochten bij een onafhankelijke garage meldden over die transactie hun ongenoegen. Van de 45.425 klachten hadden er ruim 34 duizend betrekking op mankementen. Ruim 7,5 duizend klachten betreffen bedrijven die een franchiseformule hanteren (5.394 defecten); 4.493 (2.577 defecten) gaan over particuliere verkopers.

Volgens brancheorganisatie IGA (Independent Garage Association) zijn de uitkomsten niet representatief voor hoe het er echt aan toe gaat bij het onafhankelijke autobedrijf. "Al onze leden onderschrijven een gedragscode om klanten te verzekeren van de beste dienstverlening", stelt directeur Stuart James. Hij wil daarom graag in gesprek met het CAB. Een woordvoerder van de consumentenorganisatie zegt de uitnodiging graag te aanvaarden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

“Liever de Dealer”??

Geplaatst door: Marcel op