Mercedes-Benz roept de Citan terug

Mercedes-Benz roept in Duitsland circa 3.500 exemplaren van de Citan terug naar de dealer. Bij deze modellen zullen de raamairbags vervangen worden, zo laat een woordvoerder van de fabrikant weten.

De maatregel is een gevolg van de slechte uitkomst van de Citan in de meeste recente botsproef test van EuroNCAP, waar de Mercedes slechts 3 sterren scoorde.

Bij een zijdelingse aanrijding door een 50 km/u rijdend voertuig weigerde de raamairbag dienst. Het kan domme pech zijn geweest, maar EuroNCAP moet dan onverbiddelijk zijn en waardeerde de Citan af tot 3 sterren.

De botsproefuitkomst is koren op de molen voor diegenen die de samenwerking van Mercedes-Benz met Renault maar niets vinden. Typisch iemand die beneden zijn stand trouwt; daar komen vroeg of laat brokken van. En EuroNCAP stelde het geduld hier niet op de proef, want de Citan (een licht aangepaste Kangoo) is nog maar kort op de markt.

Mercedes-Benz zegt inmiddels de eigenaren van een Citan aangeschreven te hebben. Het vervangen van de raamairbags gaat 1 à 2 uur duren en is kosteloos. Mercedes-Benz heeft tot nu toe, andere markten meegerekend, circa 10.000 exemplaren van de Citan verkocht. Dieter Zetsche, de topman van moederbedrijf Daimler, zei dat de EuroNCAP resultaten van de Citan "niet acceptabel" zijn en kondigde eerder al maatregelen aan. De Nederlandse Mercedes-Benz-importeur bevestigt de terugroepactie, en meldt dat het in Nederland om hooguit 20 auto’s gaat.

Bron: Autointernationaal

Reacties

Opvallend, omdat de Kangoo WEL goed scoort. Ligt toch aan Mercedes zelf dus.

Geplaatst door: Ivan Kok op

Waar kan ik dan vinden dat de KANGOO het beter doet ? Ik geloof daar helemaal niets van. Volgens mij een hele domme zet om een Renault te gaan verkopen met een Mercedes logo.

Geplaatst door: Euard Pijl op
Mercedes-Benz roept de Citan terug - Automobielmanagement.nl

Mercedes-Benz roept de Citan terug

Mercedes-Benz roept in Duitsland circa 3.500 exemplaren van de Citan terug naar de dealer. Bij deze modellen zullen de raamairbags vervangen worden, zo laat een woordvoerder van de fabrikant weten.

De maatregel is een gevolg van de slechte uitkomst van de Citan in de meeste recente botsproef test van EuroNCAP, waar de Mercedes slechts 3 sterren scoorde.

Bij een zijdelingse aanrijding door een 50 km/u rijdend voertuig weigerde de raamairbag dienst. Het kan domme pech zijn geweest, maar EuroNCAP moet dan onverbiddelijk zijn en waardeerde de Citan af tot 3 sterren.

De botsproefuitkomst is koren op de molen voor diegenen die de samenwerking van Mercedes-Benz met Renault maar niets vinden. Typisch iemand die beneden zijn stand trouwt; daar komen vroeg of laat brokken van. En EuroNCAP stelde het geduld hier niet op de proef, want de Citan (een licht aangepaste Kangoo) is nog maar kort op de markt.

Mercedes-Benz zegt inmiddels de eigenaren van een Citan aangeschreven te hebben. Het vervangen van de raamairbags gaat 1 à 2 uur duren en is kosteloos. Mercedes-Benz heeft tot nu toe, andere markten meegerekend, circa 10.000 exemplaren van de Citan verkocht. Dieter Zetsche, de topman van moederbedrijf Daimler, zei dat de EuroNCAP resultaten van de Citan "niet acceptabel" zijn en kondigde eerder al maatregelen aan. De Nederlandse Mercedes-Benz-importeur bevestigt de terugroepactie, en meldt dat het in Nederland om hooguit 20 auto’s gaat.

Bron: Autointernationaal

Reacties

Opvallend, omdat de Kangoo WEL goed scoort. Ligt toch aan Mercedes zelf dus.

Geplaatst door: Ivan Kok op

Waar kan ik dan vinden dat de KANGOO het beter doet ? Ik geloof daar helemaal niets van. Volgens mij een hele domme zet om een Renault te gaan verkopen met een Mercedes logo.

Geplaatst door: Euard Pijl op