Lada ziet Kia als voorbeeld

Hoop doet leven; dat geldt ook voor het zieltogende Lada.

Met aansprekende designs denkt Steve Mattin, de designdirecteur van moederbedrijf AutoVaz,  de Russen zich weer in de kijker te kunnen spelen: "Ik wil voor Lada hetzelfde gaan doen als wat Peter Schreyer voor Kia heeft gedaan. Met andere woorden: een verkoopgroei bewerkstelligen door een designrevolutie", aldus de ontwerpchef.

Mattin belooft dat er een compleet nieuwe designtaal komt en dat het DNA van Lada gaat veranderen. Met de eerste resultaten kunnen we in 2016 kennismaken, als het Russische merk de cross-over X-Ray klaar wil hebben. Mattin is sinds 2011 werkzaam voor Lada. Daarvoor (2005 tot 2009) was hij hoofdontwerper van Volvo. Mattin begon zijn carrière bij Mercedes-Benz. Het zal goed voor zijn eigenwaarde zijn dat hij aan design zo’n belangrijke rol toedicht, maar de successtory van Kia laat zich natuurlijk niet alleen verklaren door vlotte ontwerpen. Ook tijdig inspelen op markttrends en de unieke 7 jaar garantie zijn belangrijke factoren. Misschien komt die droom ook nog eens uit: Lada modellen die kwalitatief dermate goed zijn dat de fabrikant daar een even lange waarborg voor durft te geven.

Bron: Autointernationaal

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Lada ziet Kia als voorbeeld - Automobielmanagement.nl

Lada ziet Kia als voorbeeld

Hoop doet leven; dat geldt ook voor het zieltogende Lada.

Met aansprekende designs denkt Steve Mattin, de designdirecteur van moederbedrijf AutoVaz,  de Russen zich weer in de kijker te kunnen spelen: "Ik wil voor Lada hetzelfde gaan doen als wat Peter Schreyer voor Kia heeft gedaan. Met andere woorden: een verkoopgroei bewerkstelligen door een designrevolutie", aldus de ontwerpchef.

Mattin belooft dat er een compleet nieuwe designtaal komt en dat het DNA van Lada gaat veranderen. Met de eerste resultaten kunnen we in 2016 kennismaken, als het Russische merk de cross-over X-Ray klaar wil hebben. Mattin is sinds 2011 werkzaam voor Lada. Daarvoor (2005 tot 2009) was hij hoofdontwerper van Volvo. Mattin begon zijn carrière bij Mercedes-Benz. Het zal goed voor zijn eigenwaarde zijn dat hij aan design zo’n belangrijke rol toedicht, maar de successtory van Kia laat zich natuurlijk niet alleen verklaren door vlotte ontwerpen. Ook tijdig inspelen op markttrends en de unieke 7 jaar garantie zijn belangrijke factoren. Misschien komt die droom ook nog eens uit: Lada modellen die kwalitatief dermate goed zijn dat de fabrikant daar een even lange waarborg voor durft te geven.

Bron: Autointernationaal

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding