Dat meldt AutoEdizione. Medewerkers die dagelijks Fiats in elkaar schroeven, gaan zelf in een auto van een ander merk naar het werk. Soms is het te wijten aan gebrek aan eergevoel maar het is vaak ook begrijpelijk gezien de gebrekkige keuze bij het eigen merk. Met de constante afname van de lokale productie werd de keuze steeds verder beperkt.

Beide fenomenen moeten straks tot het verleden gaan behoren als het aan het management in Turijn ligt. Fiat Chrysler Automobile (FCA) werkt aan de revitalisering van de Italiaanse industrie en wil dit eerst en vooral terugzien op de eigen fabrieksparkeerplaatsen. In Atessa op het terrein van Sevel (Fiat Professional) heeft de nieuwe regel (die sinds deze maand van kracht is) al voor de nodige onrust gezorgd. Achter de hekken van de bedrijfswagenfabriek mogen alleen nog auto’s van FCA of Peugeot Citroën geparkeerd staan, conform de producten die er worden gebouwd. Hoewel veel van de zesduizend werknemers met het openbaar vervoer komen, zijn er grote aantallen die met een Duitse of Koreaanse auto komen. Protesten komen uit de hoek van vakbeweging Fiom-Cgil. Zij noemen de nieuwe regel discriminerend en respectloos. (bron: AutoEdizione)