Daarmee is ruim een derde van alle garages in Nederland beoordeeld. De site van de ANWB helpt autobezitters bij het maken van een keuze als zij van garage willen veranderen.

In de zoektocht naar een nieuwe garage vormen de ervaringen van anderen waardevolle informatie. Maar ook de garages zelf worden er beter van: verschillende bedrijven hebben al aangegeven dat zij door de aandacht op de site van de ANWB nieuwe klanten hebben gekregen.  Ruim een derde van de beoordeelde garages (2.150) is actief bezig met de beoordelingen van hun klanten en  circa 1.200 garages hebben al een (gratis) account aangemaakt. Hier kunnen zij zichzelf presenteren, bijvoorbeeld door het uploaden van foto’s en bedrijfsinformatie en reageren op de beoordelingen van hun klanten.

Er zijn ook ondernemers die nog erg moeten wennen aan deze vorm van feedback. Toch is de kritiek die wordt achtergelaten vaak een mooie kans om de dialoog aan te gaan, verbeteringen aan te brengen of een werkwijze toe te lichten. Ook kunnen klanten die wél goede ervaringen hebben, worden opgeroepen om deze te delen. 

Over het algemeen zijn de kritieken lovend: ruim 5.400 garages krijgen een hoge waardering van vier of vijf sterren.  Dat mensen over het algemeen erg tevreden zijn over hun garage bleek al eerder uit onderzoek van de ANWB. Daaruit bleek ook, dat twee derde van de autobezitters weinig zin heeft om van garage te veranderen. Dat doet men alleen als het eigenlijk niet anders kan, zoals bij een verhuizing, de koop van een auto van een ander merk of bij grote ontevredenheid over de geleverde prestaties.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding