Brits onderzoek: autosector scoort bar slecht op klanttevredenheid

De autosector haalt een erbarmelijk slechte score als het gaat om klanttevredenheid. Bij een Brits onderzoek kwamen de autobedrijven als op één na slechtste uit de bus, alleen verzekeringsbedrijven doen het nog slechter. Een geluk bij een ongeluk is wel dat klanttevredenheid bij de keus van een auto of merk niet of nauwelijks meetelt.

Service-ontwikkelaar Engine vroeg 1.024 mensen over welke sector ze het meest tevreden zijn wat de behandeling van de klanten betreft. Het best scoren winkels, hotels en de horeca, het slechtst verzekeraars en autobedrijven, zie onderstaande grafiek. Slechts 12 procent van de ondervraagden zegt dat ze tevreden zijn over de service die ze van ‘hun’ autobedrijf krijgen.

Zorgen maken 

Oliver King van Engine: "Ik denk dat de autobedrijven zich daar toch zorgen over moeten maken. Ze scoren nog slechter dan het openbaar vervoer, dat zegt toch wel wat. Het lijkt niet veel uit te maken bij de keus van een merk want dat doen veel mensen toch al voordat ze naar een dealer stappen. Maar het heeft natuurlijk wel veel invloed als het gaat om onderhoud en reparatie, juist de onderdelen van het autobedrijf die de meeste winst in het laatje moeten brengen."

Bekijk onderstaand de grafiek.

autosector

Brits onderzoek: autosector scoort bar slecht op klanttevredenheid - Automobielmanagement.nl

Brits onderzoek: autosector scoort bar slecht op klanttevredenheid

De autosector haalt een erbarmelijk slechte score als het gaat om klanttevredenheid. Bij een Brits onderzoek kwamen de autobedrijven als op één na slechtste uit de bus, alleen verzekeringsbedrijven doen het nog slechter. Een geluk bij een ongeluk is wel dat klanttevredenheid bij de keus van een auto of merk niet of nauwelijks meetelt.

Service-ontwikkelaar Engine vroeg 1.024 mensen over welke sector ze het meest tevreden zijn wat de behandeling van de klanten betreft. Het best scoren winkels, hotels en de horeca, het slechtst verzekeraars en autobedrijven, zie onderstaande grafiek. Slechts 12 procent van de ondervraagden zegt dat ze tevreden zijn over de service die ze van ‘hun’ autobedrijf krijgen.

Zorgen maken 

Oliver King van Engine: "Ik denk dat de autobedrijven zich daar toch zorgen over moeten maken. Ze scoren nog slechter dan het openbaar vervoer, dat zegt toch wel wat. Het lijkt niet veel uit te maken bij de keus van een merk want dat doen veel mensen toch al voordat ze naar een dealer stappen. Maar het heeft natuurlijk wel veel invloed als het gaat om onderhoud en reparatie, juist de onderdelen van het autobedrijf die de meeste winst in het laatje moeten brengen."

Bekijk onderstaand de grafiek.

autosector