Plan-IT: ‘Wij zijn geen leveranciers, maar partners’

Bij de merknaam Plan-IT veren veel mensen in autobedrijven op. Meer dan de helft van alle dealerbedrijven gebruikt dit werkplaatsplanningssysteem. Mooi, maar de ontwikkeling gaat verder.

“We hebben wel eens gezien dat er in een personeelsadvertentie voor een receptionist wordt gevraagd ‘ervaring met Plan-IT’. Dat is de beste reclame die we kunnen hebben”, zegt Leon. “Plan-IT is opgezet op basis van ervaring en het ontwikkelt zich steeds verder. Minimaal tweemaal per jaar komt er een vernieuwde versie. Als we nieuwe klanten binnenhalen, mogen die een maand gratis proefdraaien en dan zijn ze als vanzelf overtuigd. Sterker nog, we nemen potentiële klanten vaak mee naar andere dealerbedrijven. De mensen die in zo’n bedrijf met onze software werken, laten zien hoe het werkt en vertellen hoe enthousiast en tevreden ze zijn.”

Klant plant eigen afspraak

“Intussen zijn we zover, dat klanten zelf een werkplaatsafspraak kunnen inplannen, wanneer het hen schikt. Controle en bevestiging blijven natuurlijk wel noodzakelijk. Dit helpt om het ‘spitsuur’ voor de werkplaatsbalie te verminderen. Dat is fijn voor de receptionist en voor de klant. Sinds april zijn we gecertificeerd door Daimler-Benz, wat we ook zien als een mooie bevestiging van de kwaliteit die we bieden. Een groot deel van alle Mercedes-Benz-dealers is overigens al klant bij ons”.

Cadeautje

“Het allerlaatste nieuws is dat we een koppeling gaan maken tussen ‘Plan-IT proefrit’ en de ‘Proefritmanager’ van RDC. Dat gaat ‘Proefrit controller’ heten en werkt dus aan twee kanten: voor de geïnteresseerde klant en voor de dealer en het werkt voor nieuwe en gebruikte auto’s. In 2020 bestaan we vijfendertig jaar als bedrijf. Zowel nieuwe als bestaande klanten krijgen het programma ‘Plan-IT Welkom’ een jaar lang gratis. Wie het al heeft, wordt gewoon gecrediteerd. Dat is een aardig cadeautje aan onze klanten”.

Toekomstmuziek

“Tegelijk kijken wij verder. We gaan onze systemen ook aanbieden voor de werkplaatsplanning van lichte en op termijn zware bedrijfsauto’s. We bieden onze producten ook buiten Nederland aan. Vergis je niet: wij zijn in ons land al heel ver met IT, dus we hebben een vereenvoudigde versie genaamd Plan-IT Werkplaats Web om te starten in Duitsland, België en Scandinavië. Voor de nabije toekomst kijken we naar systemen waarmee we ook ad hoc kunnen plannen, door een link met ons systeem af fabriek in auto’s te laten inbouwen, als O.E.M. dus. Nog een stap verder is dat we systemen maken die kunnen anticiperen op technische problemen, waarbij de auto zelf aangeeft dat er iets moet gebeuren, om pech te voorkomen. Voor ons is het de kunst om niet alleen marktleider op dit vlak te zijn, maar het vooral ook te blijven.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Plan-IT: ‘Wij zijn geen leveranciers, maar partners’ - Automobielmanagement.nl

Plan-IT: ‘Wij zijn geen leveranciers, maar partners’

Bij de merknaam Plan-IT veren veel mensen in autobedrijven op. Meer dan de helft van alle dealerbedrijven gebruikt dit werkplaatsplanningssysteem. Mooi, maar de ontwikkeling gaat verder.

“We hebben wel eens gezien dat er in een personeelsadvertentie voor een receptionist wordt gevraagd ‘ervaring met Plan-IT’. Dat is de beste reclame die we kunnen hebben”, zegt Leon. “Plan-IT is opgezet op basis van ervaring en het ontwikkelt zich steeds verder. Minimaal tweemaal per jaar komt er een vernieuwde versie. Als we nieuwe klanten binnenhalen, mogen die een maand gratis proefdraaien en dan zijn ze als vanzelf overtuigd. Sterker nog, we nemen potentiële klanten vaak mee naar andere dealerbedrijven. De mensen die in zo’n bedrijf met onze software werken, laten zien hoe het werkt en vertellen hoe enthousiast en tevreden ze zijn.”

Klant plant eigen afspraak

“Intussen zijn we zover, dat klanten zelf een werkplaatsafspraak kunnen inplannen, wanneer het hen schikt. Controle en bevestiging blijven natuurlijk wel noodzakelijk. Dit helpt om het ‘spitsuur’ voor de werkplaatsbalie te verminderen. Dat is fijn voor de receptionist en voor de klant. Sinds april zijn we gecertificeerd door Daimler-Benz, wat we ook zien als een mooie bevestiging van de kwaliteit die we bieden. Een groot deel van alle Mercedes-Benz-dealers is overigens al klant bij ons”.

Cadeautje

“Het allerlaatste nieuws is dat we een koppeling gaan maken tussen ‘Plan-IT proefrit’ en de ‘Proefritmanager’ van RDC. Dat gaat ‘Proefrit controller’ heten en werkt dus aan twee kanten: voor de geïnteresseerde klant en voor de dealer en het werkt voor nieuwe en gebruikte auto’s. In 2020 bestaan we vijfendertig jaar als bedrijf. Zowel nieuwe als bestaande klanten krijgen het programma ‘Plan-IT Welkom’ een jaar lang gratis. Wie het al heeft, wordt gewoon gecrediteerd. Dat is een aardig cadeautje aan onze klanten”.

Toekomstmuziek

“Tegelijk kijken wij verder. We gaan onze systemen ook aanbieden voor de werkplaatsplanning van lichte en op termijn zware bedrijfsauto’s. We bieden onze producten ook buiten Nederland aan. Vergis je niet: wij zijn in ons land al heel ver met IT, dus we hebben een vereenvoudigde versie genaamd Plan-IT Werkplaats Web om te starten in Duitsland, België en Scandinavië. Voor de nabije toekomst kijken we naar systemen waarmee we ook ad hoc kunnen plannen, door een link met ons systeem af fabriek in auto’s te laten inbouwen, als O.E.M. dus. Nog een stap verder is dat we systemen maken die kunnen anticiperen op technische problemen, waarbij de auto zelf aangeeft dat er iets moet gebeuren, om pech te voorkomen. Voor ons is het de kunst om niet alleen marktleider op dit vlak te zijn, maar het vooral ook te blijven.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding