AA-team breekt pechhulpmarkt verder open

Branded content

Ruim 100.000 klanten heeft pechhulpverlener AA-team inmiddels aan zich verbonden. Groei die voornamelijk uit de aangesloten garagebedrijven komt. AA-team heeft daarin een unieke aanpak gebaseerd op ‘betalen naar gebruik’. Directeur Marry Kwekel zet verder in op de zakelijke markt én de particulier die alleen voor apk of bandenwissel het garagebedrijf aandoet.

AA-team Gaat online pechhulppassen leveren

AA-team was in 2005 trendsetter met Pechhulp-On-Demand. Op basis daarvan werden later ook de PrePaid-,  PostPaid pechhulp en  PechhulpSpaarPlan ontwikkeld. Het bedrijf heeft de afgelopen tijd fors geïnvesteerd in een eigen ‘Alarm Platform’ met een in eigen huis ontwikkeld softwareprogramma waarin de locatie niet alleen zichtbaar is op het scherm, maar ook direct wordt opgeslagen in de database en verwerkt in de melding. Een andere service is de 24/7 telefoonservice. “Door vooral de automotive kennis bij onze alarmisten en het gemak waarmee zij kentekens opvragen kunnen we direct inspelen om voor dealerholdings, auto-, lease en glasbedrijven 24/7 de telefoon op te nemen, maar ook om pechmeldingen door te verwijzen naar de merkenservice. Een dergelijke service biedt het bedrijf al voor bijvoorbeeld Van Mossel bedrijven, Bus Glass Service Europe en FietsNed (Pon red.).

Betalen naar gebruik

Voor iedere doelgroep is er wel een pechhulppakket, zoals taxi’s en rijscholen. Het betalen naar gebruik vindt Kwekel daarbij een belangrijk principe. “Het autobedrijf kan onze pechhulp voordelig inzetten als klantenbinder en de pasjes kunnen worden uitgegeven onder eigen naam.” Het autobedrijf heeft grotendeels zelf grip op de pechhulpkosten, benadrukt Kwekel. De auto’s van klanten die bij hun in onderhoud zijn, zullen namelijk veel minder aanspraak maken op pechhulp. “Daarbij checken wij vooraf ook zaken als kilometerstanden en bouwjaren. Daarop baseren we de juiste prijs per pasje en houden we een ‘goede lijn’ auto’s in het bestand.”

BlijDatIkRij

Vanaf januari komt AA-team met een product dat zich richt op consumenten die onderhoud uitstellen en de garagebedrijven alleen aandoen voor APK of nieuwe banden. “Daarvoor gaan we heel nauw samenwerken met BlijDat
IkRij. Klanten betalen hierin een eigen bijdrage bij pechhulp en daarmee maak je direct het verschil tussen klanten die preventief onderhoud volgen en klanten die geen preventief onderhoud volgen. Het is een mooi instrument en klantenbinder voor bijvoorbeeld banden- of APK bedrijven, maar ook voor autobedrijven die het als aanvulling op de onderhoudspas willen aanbieden”.

Zakelijke markt

Groei verwacht Kwekel in de zakelijke markt. Op langere termijn gelooft hij wel in de Uber voor de pechhulp waarbij dienstdoende monteurs via hun app reageren op de dichtstbijzijnde meldingen. “Daarin kunnen wij zeker een heel belangrijke rol vervullen met ons klantenbestand en 24/7 netwerk en hulp op maat bieden. Wij hebben precies inzichtelijk of de auto echt gerepareerd moeten worden, moet worden afgesleept of dat we alleen maar een band hoeven te vervangen.”

Foto: Robin Britstra
AA-team breekt pechhulpmarkt verder open - Automobielmanagement.nl

AA-team breekt pechhulpmarkt verder open

Branded content

Ruim 100.000 klanten heeft pechhulpverlener AA-team inmiddels aan zich verbonden. Groei die voornamelijk uit de aangesloten garagebedrijven komt. AA-team heeft daarin een unieke aanpak gebaseerd op ‘betalen naar gebruik’. Directeur Marry Kwekel zet verder in op de zakelijke markt én de particulier die alleen voor apk of bandenwissel het garagebedrijf aandoet.

AA-team Gaat online pechhulppassen leveren

AA-team was in 2005 trendsetter met Pechhulp-On-Demand. Op basis daarvan werden later ook de PrePaid-,  PostPaid pechhulp en  PechhulpSpaarPlan ontwikkeld. Het bedrijf heeft de afgelopen tijd fors geïnvesteerd in een eigen ‘Alarm Platform’ met een in eigen huis ontwikkeld softwareprogramma waarin de locatie niet alleen zichtbaar is op het scherm, maar ook direct wordt opgeslagen in de database en verwerkt in de melding. Een andere service is de 24/7 telefoonservice. “Door vooral de automotive kennis bij onze alarmisten en het gemak waarmee zij kentekens opvragen kunnen we direct inspelen om voor dealerholdings, auto-, lease en glasbedrijven 24/7 de telefoon op te nemen, maar ook om pechmeldingen door te verwijzen naar de merkenservice. Een dergelijke service biedt het bedrijf al voor bijvoorbeeld Van Mossel bedrijven, Bus Glass Service Europe en FietsNed (Pon red.).

Betalen naar gebruik

Voor iedere doelgroep is er wel een pechhulppakket, zoals taxi’s en rijscholen. Het betalen naar gebruik vindt Kwekel daarbij een belangrijk principe. “Het autobedrijf kan onze pechhulp voordelig inzetten als klantenbinder en de pasjes kunnen worden uitgegeven onder eigen naam.” Het autobedrijf heeft grotendeels zelf grip op de pechhulpkosten, benadrukt Kwekel. De auto’s van klanten die bij hun in onderhoud zijn, zullen namelijk veel minder aanspraak maken op pechhulp. “Daarbij checken wij vooraf ook zaken als kilometerstanden en bouwjaren. Daarop baseren we de juiste prijs per pasje en houden we een ‘goede lijn’ auto’s in het bestand.”

BlijDatIkRij

Vanaf januari komt AA-team met een product dat zich richt op consumenten die onderhoud uitstellen en de garagebedrijven alleen aandoen voor APK of nieuwe banden. “Daarvoor gaan we heel nauw samenwerken met BlijDat
IkRij. Klanten betalen hierin een eigen bijdrage bij pechhulp en daarmee maak je direct het verschil tussen klanten die preventief onderhoud volgen en klanten die geen preventief onderhoud volgen. Het is een mooi instrument en klantenbinder voor bijvoorbeeld banden- of APK bedrijven, maar ook voor autobedrijven die het als aanvulling op de onderhoudspas willen aanbieden”.

Zakelijke markt

Groei verwacht Kwekel in de zakelijke markt. Op langere termijn gelooft hij wel in de Uber voor de pechhulp waarbij dienstdoende monteurs via hun app reageren op de dichtstbijzijnde meldingen. “Daarin kunnen wij zeker een heel belangrijke rol vervullen met ons klantenbestand en 24/7 netwerk en hulp op maat bieden. Wij hebben precies inzichtelijk of de auto echt gerepareerd moeten worden, moet worden afgesleept of dat we alleen maar een band hoeven te vervangen.”

Foto: Robin Britstra