Wie straks een auto huurt bij Avis, in het bijzonder voertuigen van Fiat-, Jeep-, Alfa Romeo-, Lancia en Fiat Professional LCV’s, kan dankzij connected technologie het hele proces regelen met z’n smartphone. Het gaat om het selecteren van het voertuig, het upgraden of het verlengen van de huurperiode en ook het ophalen en terugbrengen van een auto.

Beschikbaarheid

Om dit mogelijk te maken zet Avis een gebruiksklare telematica-oplossing van FCA in. De typische kosten en het zelf implementeren van aftermarket-oplossingen worden hiermee beperkt beperkt meldt Avis. “Connectiviteit betekent ook dat voertuigen sneller weer de weg op kunnen omdat vlootbeheerders de informatie die ze nodig hebben sneller kunnen verwerken. De beschikbaarheid van het wagenpark neemt zo toe.” Ook leveren de FCA-voertuigen in realtime waardevolle gegevens, inclusief kilometerstand, brandstofniveau en updates over de mechanische staat van de auto.

De samenwerking volgt op een recente aankondiging van Avis dat het aantal van 200.000 connected voertuigen wereldwijd is overschreden. De verhuurder wil uiteindelijk een mondiaal volledig connected wagenpark.