In het hoogste managementorgaan zijn verder de disciplines financiën, personeelszaken, Truck & Bus, Integriteit en Juridische Zaken, IT, Technologie en China alsmede de merkengroepen Volume, Premium en Sport & Luxury vertegenwoordigd, heeft Volkswagen AG meegedeeld. “In de recente jaren hebben de raad van toezicht en de board of management de juiste strategische koers uitgezet door te bewegen in de richting van elektromobiliteit en software. Nu is het moment daar om de genomen maatregelen te implementeren met een gestroomlijnd Groep management. Daartoe wordt de complexiteit van de Groeps’ Board of Management terug gedrongen en de focus verscherpt,’’ zegt Hans Dieter Pötsch, voorzitter van de Raad van Toezicht. “Samen met een uitstekend team in de Board of Management en een uitgebreider uitvoerend comité zal Oliver Blume er voor zorgen dat de Volkswagen Group succesvol blijft en krachtig voldoet aan de uitdagingen van de transformatie.”

Blume zelf voegt daar aan toe dat de merken meer verantwoordelijkheid voor hun eigen business krijgen. De groep zal de doelstellingen, de leidraad voor de operationele uitvoering en de synergieën voor de platforms en technologieën voor haar rekening nemen. “Intern worden de merkengroepen dan verantwoordelijk om de ingewikkeldheid van het management terug te dringen. Het samenspel tussen de groep, de merkgroepen en de merken vormt de sleutel voor het succes van de Volkswagen Group.”

Lees ook:

Kia en Hyundai bestuderen mobiliteit op de maan