Goodyear test banden autonoom shuttlebusje

Olli is een autonoom shuttlebusje met ruimte voor acht passagiers. Vanwege Olli’s bijzondere vereisten en autonome karakter heeft de Amerikaanse fabrikant Local Motors Goodyear uitgekozen als bandenleverancier voor zijn zelfrijdende shuttleprogramma.

Olli Goodyear

Als onderdeel van de samenwerking heeft Goodyear een Olli aan zijn testvloot toegevoegd. Op onder meer de Mcity Test Facility van de Universiteit van Michigan bestudeert de fabrikant het effect van autonoom rijden op het gebruik en het onderhoud van banden. “We leren veel door samen te werken met enkele vooraanstaande startups”, aldus Chris Helsel, Chief Technology Officer bij Goodyear. “Met de data uit geavanceerde zelfrijdende voertuigen kunnen we de prestaties van onze banden verder verbeteren.”

Verbeterpunten

Ook in Luxemburg, in een van de twee innovatiecentra van Goodyear, wordt er getest. Daar heeft de bandenfabrikant drie autonome bussen van vervoersmaatschappij Sales-Lentz uitgerust met banden van het merk. De bussen – die elk zo’n veertien passagiers kunnen vervoeren – zijn voorzien van sensoren die kijken hoe de banden zich houden in de dagelijkse praktijk. Met die informatie kunnen technici van Goodyear preventief onderhoud plannen en mogelijke verbeterpunten signaleren.

Goodyear test banden autonoom shuttlebusje - Automobielmanagement.nl

Goodyear test banden autonoom shuttlebusje

Olli is een autonoom shuttlebusje met ruimte voor acht passagiers. Vanwege Olli’s bijzondere vereisten en autonome karakter heeft de Amerikaanse fabrikant Local Motors Goodyear uitgekozen als bandenleverancier voor zijn zelfrijdende shuttleprogramma.

Olli Goodyear

Als onderdeel van de samenwerking heeft Goodyear een Olli aan zijn testvloot toegevoegd. Op onder meer de Mcity Test Facility van de Universiteit van Michigan bestudeert de fabrikant het effect van autonoom rijden op het gebruik en het onderhoud van banden. “We leren veel door samen te werken met enkele vooraanstaande startups”, aldus Chris Helsel, Chief Technology Officer bij Goodyear. “Met de data uit geavanceerde zelfrijdende voertuigen kunnen we de prestaties van onze banden verder verbeteren.”

Verbeterpunten

Ook in Luxemburg, in een van de twee innovatiecentra van Goodyear, wordt er getest. Daar heeft de bandenfabrikant drie autonome bussen van vervoersmaatschappij Sales-Lentz uitgerust met banden van het merk. De bussen – die elk zo’n veertien passagiers kunnen vervoeren – zijn voorzien van sensoren die kijken hoe de banden zich houden in de dagelijkse praktijk. Met die informatie kunnen technici van Goodyear preventief onderhoud plannen en mogelijke verbeterpunten signaleren.