EU verplicht 30 veiligheidssystemen vanaf 2022

Vanaf 2022 moeten nieuwe auto’s in de EU standaard worden uitgerust met zo’n 30 veiligheidssystemen, inclusief een aansluiting voor een alcoholslot.

EU verplicht 30 veiligheidssystemen vanaf 2022

Met het oog op de verkeersveiligheid heeft de EU nieuwe regels vastgesteld, die inhouden dat autofabrikanten hun voertuigen dan standaard moeten voorzien van extra veiligheidsvoorzieningen waaronder noodremsystemen, achteruitrijcamera’s of parkeersensoren en een ‘intelligente snelheidsassistent’ die voorkomt dat een bestuurder te hard rijdt. In feite zou dit neerkomen op een snelheidsbegrenzer.

Autonome auto

De Europes Commissie wil met de maatregelen het pad effenen voor de autonome auto en het aantal verkeersdoden terugbrengen. Nu zijn er elk jaar in Europa nog 25.000 dodelijke verkeersslachtoffers te betreuren, en 90 procent van alle ongevallen wordt volgens de EU veroorzaakt door menselijk falen.

Dodehoeksensoren

In totaal heeft de EU ongeveer 30 veiligheidssystemen genoemd die verplicht moeten worden ingebouwd. Dit zijn al bekende systemen zoals een rijbaanassistent maar ook nieuwe systemen die bijvoorbeeld het smartphonegebruik terugdringen, of bestuurders waarschuwen wanneer zij hun aandacht niet bij het verkeer hebben. Ook dient er een aansluitmogelijkheid te komen voor een alcoholslot. Voor vrachtverkeer worden dodehoeksensoren verplicht die waarschuwen voor aanwezige fietsers en voetgangers.

Reacties

Wanneer stoppen die idioten in Brussel met al die onzin op en in auto,s.
Die paar doden is toch geen ramp zolang het politici zijn

Geplaatst door: j. Verbroekken op
EU verplicht 30 veiligheidssystemen vanaf 2022 - Automobielmanagement.nl

EU verplicht 30 veiligheidssystemen vanaf 2022

Vanaf 2022 moeten nieuwe auto’s in de EU standaard worden uitgerust met zo’n 30 veiligheidssystemen, inclusief een aansluiting voor een alcoholslot.

EU verplicht 30 veiligheidssystemen vanaf 2022

Met het oog op de verkeersveiligheid heeft de EU nieuwe regels vastgesteld, die inhouden dat autofabrikanten hun voertuigen dan standaard moeten voorzien van extra veiligheidsvoorzieningen waaronder noodremsystemen, achteruitrijcamera’s of parkeersensoren en een ‘intelligente snelheidsassistent’ die voorkomt dat een bestuurder te hard rijdt. In feite zou dit neerkomen op een snelheidsbegrenzer.

Autonome auto

De Europes Commissie wil met de maatregelen het pad effenen voor de autonome auto en het aantal verkeersdoden terugbrengen. Nu zijn er elk jaar in Europa nog 25.000 dodelijke verkeersslachtoffers te betreuren, en 90 procent van alle ongevallen wordt volgens de EU veroorzaakt door menselijk falen.

Dodehoeksensoren

In totaal heeft de EU ongeveer 30 veiligheidssystemen genoemd die verplicht moeten worden ingebouwd. Dit zijn al bekende systemen zoals een rijbaanassistent maar ook nieuwe systemen die bijvoorbeeld het smartphonegebruik terugdringen, of bestuurders waarschuwen wanneer zij hun aandacht niet bij het verkeer hebben. Ook dient er een aansluitmogelijkheid te komen voor een alcoholslot. Voor vrachtverkeer worden dodehoeksensoren verplicht die waarschuwen voor aanwezige fietsers en voetgangers.

Reacties

Wanneer stoppen die idioten in Brussel met al die onzin op en in auto,s.
Die paar doden is toch geen ramp zolang het politici zijn

Geplaatst door: j. Verbroekken op