Uber breidt AV-activiteiten uit naar Dallas

Uber gaat zijn testactiviteiten op het gebied van de zelfrijdende auto uitbreiden naar de Amerikaanse stad Dallas. Het is de eerste grote stap van Uber na de fatale crash met een zelfrijdende Uber in Arizona in maart 2018.

Uber is vooral bekend als taxidienst, maar het bedrijf is sinds 2016 ook bezig met het ontwikkelen van autonome rijtechniek in de overtuiging dat de toekomst van onze mobiliteit wordt bepaald door zelfrijdende deeltaxi’s. Er wordt al getest in Pittsburgh, San Francisco en Toronto. Begin november wordt daar de stad Dallas aan toegevoegd is nu bekendgemaakt.

Loslaten

De auto’s zullen echter niet volledig autonoom worden ‘losgelaten’, er is altijd een bestuurder aanwezig die kan ingrijpen. De test is er in eerste instantie voor bedoeld om het wegennet van Dallas in kaart te brengen en de voertuigen voor te bereiden op autonoom rijden.

Doorontwikkelen

“Dallas geeft ons ook de kans om een ander type wegennet te ontdekken,” laat Austin Geidt, Uber’s hoofd autonoom rijden, weten. “De moderne infrastructuur van de stad, unieke verkeerspatronen, wegeigenschappen en klimaat levert nieuwe informatie op voor het project zodat we de technologie op een veilige manier kunnen doorontwikkelen.”

Uber breidt AV-activiteiten uit naar Dallas - Automobielmanagement.nl

Uber breidt AV-activiteiten uit naar Dallas

Uber gaat zijn testactiviteiten op het gebied van de zelfrijdende auto uitbreiden naar de Amerikaanse stad Dallas. Het is de eerste grote stap van Uber na de fatale crash met een zelfrijdende Uber in Arizona in maart 2018.

Uber is vooral bekend als taxidienst, maar het bedrijf is sinds 2016 ook bezig met het ontwikkelen van autonome rijtechniek in de overtuiging dat de toekomst van onze mobiliteit wordt bepaald door zelfrijdende deeltaxi’s. Er wordt al getest in Pittsburgh, San Francisco en Toronto. Begin november wordt daar de stad Dallas aan toegevoegd is nu bekendgemaakt.

Loslaten

De auto’s zullen echter niet volledig autonoom worden ‘losgelaten’, er is altijd een bestuurder aanwezig die kan ingrijpen. De test is er in eerste instantie voor bedoeld om het wegennet van Dallas in kaart te brengen en de voertuigen voor te bereiden op autonoom rijden.

Doorontwikkelen

“Dallas geeft ons ook de kans om een ander type wegennet te ontdekken,” laat Austin Geidt, Uber’s hoofd autonoom rijden, weten. “De moderne infrastructuur van de stad, unieke verkeerspatronen, wegeigenschappen en klimaat levert nieuwe informatie op voor het project zodat we de technologie op een veilige manier kunnen doorontwikkelen.”