Import Fuso Canter door Mercedes-Benz Nederland

Mercedes-Benz Nederland is sinds gisteren importeur van het Japanse truckmerk Fuso, dat eerder werd geïmporteerd door Mitsubishi Motor Sales Nederland. Dit betekent dat alle verkoop en service-activiteiten van de Fuso Canter onder verantwoording komen te vallen van de truckdivisie van Mercedes-Benz Nederland.

Nagenoeg alle Mercedes-Benz truckpartners in Nederland zullen hun dienstverlening uitbreiden met Fuso-activiteiten. Dit betekent dat Fuso-klanten sinds 8 juli op 21 verkoop- en 26 servicelocaties terecht kunnen. Sinds 2000 heeft Daimler een belang in het Japanse truckmerk Fuso, waarvan het inmiddels voor negentig procent eigenaar is. Fuso is in Europa nauwelijks bekend, maar is met name in Azië een grote speler in de markt.
In Nederland gaat Mercedes-Benz alleen de Fuso Canter vermarkten. Deze compacte truck is leverbaar in drie gewichtsklassen van drieënhalf, zes en zevenenhalf ton. Later volgt een 8,55 tons versie. Er zijn drie verschillende cabines, drie motoren en zes wielbases variërend van 2.500 tot 4.750 mm. Op het chassisconcept van de Canter zijn talloze oplossingen voor opbouwen van carrrosserieën mogelijk. Dankzij het specifieke gewichtsegment van de Canter in combinatie met de specifieke producteigenschappen en voordelen, ziet Mercedes-Benz Nederland de komst van de Fuso Canter als een goede aanvulling op het brede bedrijfswagenprogramma. Dit jaar nog verwacht men ook een hybride versie van de Canter op de Nederlandse markt te brengen.

Feestelijke start in Utrecht van het Fuso importeurschap door commercieel manager Daan Moejes.

Import Fuso Canter door Mercedes-Benz Nederland - Automobielmanagement.nl

Import Fuso Canter door Mercedes-Benz Nederland

Mercedes-Benz Nederland is sinds gisteren importeur van het Japanse truckmerk Fuso, dat eerder werd geïmporteerd door Mitsubishi Motor Sales Nederland. Dit betekent dat alle verkoop en service-activiteiten van de Fuso Canter onder verantwoording komen te vallen van de truckdivisie van Mercedes-Benz Nederland.

Nagenoeg alle Mercedes-Benz truckpartners in Nederland zullen hun dienstverlening uitbreiden met Fuso-activiteiten. Dit betekent dat Fuso-klanten sinds 8 juli op 21 verkoop- en 26 servicelocaties terecht kunnen. Sinds 2000 heeft Daimler een belang in het Japanse truckmerk Fuso, waarvan het inmiddels voor negentig procent eigenaar is. Fuso is in Europa nauwelijks bekend, maar is met name in Azië een grote speler in de markt.
In Nederland gaat Mercedes-Benz alleen de Fuso Canter vermarkten. Deze compacte truck is leverbaar in drie gewichtsklassen van drieënhalf, zes en zevenenhalf ton. Later volgt een 8,55 tons versie. Er zijn drie verschillende cabines, drie motoren en zes wielbases variërend van 2.500 tot 4.750 mm. Op het chassisconcept van de Canter zijn talloze oplossingen voor opbouwen van carrrosserieën mogelijk. Dankzij het specifieke gewichtsegment van de Canter in combinatie met de specifieke producteigenschappen en voordelen, ziet Mercedes-Benz Nederland de komst van de Fuso Canter als een goede aanvulling op het brede bedrijfswagenprogramma. Dit jaar nog verwacht men ook een hybride versie van de Canter op de Nederlandse markt te brengen.

Feestelijke start in Utrecht van het Fuso importeurschap door commercieel manager Daan Moejes.